با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و سفیر اتریش صورت گرفت:

گشایش نگارخانه کیش با نمایش آثار معمار اتریشی

همزمان با برپایی آئین گشایش نگارخانه کیش، آثار اتو واگنر معمار اتریشی به عنوان نخستین نمایشگاه در این مکان هنری به نمایش درآمد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این مراسم با حضور غلامحسین مظفری مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، مجید ملانوروزی معاون گردشگری، محمد پورسینا مدیر روابط ‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان و اشتفان شُلتس سفیر اتریش در ایران برگزار شد.

مظفری پس از بازدید از آثار ارائه شده در نگارخانه گفت: طی ملاقاتی که ۹ماه پیش با سفیر اتریش داشتیم، مقرر شد هفته فرهنگی اتریش در جزیره کیش برپا شود که به همت معاونت گردشگری سازمان این رویداد شکل گرفت.

وی افزود: به ‌طور قطع جزیره زیبای کیش با ماهیت مناسب خود که محل تلاقی فرهنگ‌های متفاوت و به تعبیری ایران‌شهر محسوب می‌شود، نیازمند ترویج چنین فضاهای فرهنگی است تا با تلاش مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش، این پیوند را به‌ عنوان یک دروازه با کشورهای بزرگ و متمدنی که تاثیر بسزایی در فرهنگ و تمدن بشر داشته‌اند، بر قرار کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به سابقه ارتباط هفتصد ساله ایران و اتریش، برگزاری نمایشگاه اتو واگنر را نقطه آغازی برای انجام حرکت‌های فرهنگی بهتر و بیشتر با داخل کشور و تعامل با دیگر کشورها ارزیابی کرد و گفت: پیشنهاد من این است که در تقویم زمانی جزیره کیش، این رویدادها را به‌ صورت منظم داشته باشیم تا با همکاری معاونت گردشگری و معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، این ارتباط موثر شکل گیرد.

مظفری با تاکید بر شرایط سخت ایران در منطقه و دنیا گفت: علی‌رغم چنین شرایط دشوار و پیچیده‌ای که به لحاظ سیاسی وجود دارد، تعاملات فرهنگی روزنه امیدی است که باید مورد استفاده قرار داد و تعاملات پرارزش و پراهمیت بین ملت‌ها را رقم زد.

وی در ادامه با اشاره به ریشه‌ها و پیوندهای قوی و مستحکم بین کشورهایی متمدن اظهار کرد: ایران هم دارای چنین ویژگی‌هایی است که باید به ‌عنوان برگ برنده‌ در تعاملات بین‌المللی از آن استفاده کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در افتتاحیه این نمایشگاه از تلاش برای مرمت و بازسازی ساختمان نگارخانه تشکر کرد و بر تسریع در آماده‌سازی و بهره‌برداری از کاخ شماره یک و دو تاکید کرد.

سفیر اتریش در ایران نیز در این مراسم با تاکید بر ترویج افکار مثبت گفت: جزیره کیش جزیره‌ای زیبا، امن و یکی از زیباترین جزایر منطقه برای گردشگری است.

اشتفان شُلتس با اشاره به همکاری‌های گسترده دو کشور و سابقه طولانی ارتباط بین ایران و اتریش‌ اظهار داشت: باعث افتخار است که آثار یکی از معماران متمایز اتریشی را در این جزیره به نمایش گذاشته‌ایم.

گفتنی است، اتو واگنر معمار اتریشی، حدود صد سال پیش چشم از جهان فرو بست و این نمایشگاه آثار وی از اواخر قرون نوزده تا اوایل قرن بیستم است.