با موافقت نمایندگان:

۲هزار هکتار به منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی انزلی افزوده می‌شود

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با اصلاحات کمیسیون اقتصادی درخصوص لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی انزلی موافقت کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۳اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی انزلی، با اصلاحات کمیسیون اقتصادی در تبصره ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس ماده واحده اصلاح شده لایحه مذکور؛ محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) به مساحت ۸۶۰۹هکتار بر طبق نقشه پیوست که به ‌تصویب هیات وزیران رسیده است، تعیین می‌گردد.

همچنین در تبصره این ماده واحده آمده است؛ به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان دو هزار هکتار در نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی را به محدوده اضافه نماید.

براساس این گزارش، نمایندگان مجلس در نشست روز ۱۶اردیبهشت‌ماه سال جاری، پس از موافقت با ماده واحده لایحه منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی گیلان (انزلی) مبنی بر اینکه محدوده منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی گیلان (انزلی) به مساحت ۸۶۰۹هکتار تعیین شود تبصره آن را برای تعیین تکلیف و تعیین نقشه به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند.

لازم به ذکر است، مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس پس از ایراد سخنان موافقان و مخالفان این تبصره تاکید کرد که تبصره مذکور باید جهت تعیین نقشه به کمیسیون ارجاع و تعیین تکلیف شود که با موافقت نمایندگان روبه‌رو شد.