معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

۱۲۰پروژه عمرانی در منطقه آزاد ارس فعال است

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: از ابتدای امسال 120پروژه عمرانی در محدوده‌های جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی‌بیگلو فعال بوده و عملیات احداث ادامه دارد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حبیب زمانی با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس در سطح مناطق ۴گانه با هزار و ۷۵۰میلیارد ریال در حال احداث هستند.

زمانی با بیان اینکه ۷۰درصد پروژه‌های فعال در ارس در زمینه تامین زیرساخت‌های اصلی است، اضافه کرد: استراتژی عمرانی ارس تسریع در اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از زیرساخت‌های اصلی و مورد نیاز تولیدکنندگان و ارتقاء سطح کیفی زندگی ارسوندان است.

وی گفت: علیرغم وجود تنگناهای درآمدی و به تبع آن تقلیل محسوس درآمدهای عمومی، با تاکید و حمایت مدیرعامل سازمان اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های زیرساختی نظیر آب و فاضلاب، برق، گاز، دیتا و مخابرات هدف و استراتژی معاونت فنی و زیربنایی ارس بوده و پروژه‌های مختلف در حال اجرا هستند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: احداث و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی و خانگی ارس، مساعدت در تکمیل تصفیه‌خانه آب شرب، افزایش و بهینه‌سازی خطوط انتقال و توزیع برق در سطح منطقه، توسعه و بهره‌برداری از خطوط انتقال گاز در داخل محدوده، افزایش و توسعه زیرساخت‌های مخابرات و دیتا (فیبر نوری)، اجرا و بهره‌برداری از زیرساخت‌های حمل و نقل نظیر راهسازی و احداث پل‌های ارتباطی جهت تردد ایمن بخش ترانزیت باری و مسافری نمونه‌ای از اقدامات انجام یافته در این زمینه است.

زمانی گفت: مناقصه‌های متعددی در حال طی فرآیند قانونی برگزاری مناقصات هستند که بعد از عقد قرارداد اطلاع‌رسانی می‌شود.