۶۰مجوز سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو صادر شد

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در نیمه نخست امسال ۶۰فقره مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی و غیرصنعتی در این منطقه صادر شده است. به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی افزود: با وجود شرایط اقتصادی ویژه حاکم بر کشور، در نیمه نخست امسال ۱۸فقره پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی با اشتغال ۴۰۰نفری در منطقه […]

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در نیمه نخست امسال ۶۰فقره مجوز سرمایه‌گذاری صنعتی و غیرصنعتی در این منطقه صادر شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ابراهیم جلیلی افزود: با وجود شرایط اقتصادی ویژه حاکم بر کشور، در نیمه نخست امسال ۱۸فقره پروانه بهره‌برداری واحد صنعتی با اشتغال ۴۰۰نفری در منطقه آزاد ماکو صادر شد که شاخص‌های بسیار خوب اشتغال این منطقه را بهتر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار در منطقه آزاد ماکو با تمامی مشکلات کشور، مطلوب بوده و اقتصاد در منطقه جریان دارد، گفت: ۱۸فقره کارت بازرگانی در این مدت به فعالان اقتصادی و بازرگانان صادر شده است.

جلیلی با اشاره به فعالیت ۹۲واحد صنعتی با ۲هزار و ۵۰۰نفر اشتغال در منطقه آزاد ماکو افزود: علاوه بر آن، هفت واحد تولیدی دانش‌بنیان طی سال جاری در این منطقه راه‌اندازی شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مجتمع پتروشیمی ماکو یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار، مقدمات احداث آن در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم می‌شود.

جلیلی با اشاره به اینکه بخش معدن نیز محور توسعه منطقه آزاد ماکو بوده و هم‌اکنون ۱۱معدن فعال در آن وجود دارد، افزود: در این رابطه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در آستانه شکل‌گیری است.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی‌الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال‌۱۳۹۵، حدود ۲۰۰هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.