مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

وجوب راه‌اندازی پویش‌های کتابخوانی در جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی از سنین پایین گفت: با وجود گسترش فضای مجازی در عصر دیجیتال هنوز هم هیچ عامل فرهنگی جایگزینی فرهنگ کتابخوانی نشده و در صورت فراهم شدن بستر مناسب، کتابخوانی مورد استقبال افراد زیادی از جامعه قرار خواهد گرفت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در بازدید از کتابخانه اندیشه شهر قشم بیان داشت: قشم از پیشینه تمدنی، تاریخی و فرهنگی چند هزارساله برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق فرهنگ و هنری ایرانی-‌اسلامی معرفی شود.

وی، توسعه فضای کتابخانه‌ای قشم را یکی از عوامل موثر توسعه فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: شهر قشم از نظر زیرساخت و فضای فیزیکی در حوزه کتابخانه در وضعیت مناسبی به سر می‌برد، اما تعداد نسخ کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها باید افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اذعان نمود: هم‌اکنون ۳شهر طبل، درگهان و لافت از فضای کتابخانه بهره‌مند هستند و با همکاری شهرداری‌های سوزا و رمکان باید در این شهرها نیز کتابخانه راه‌اندازی شود.

فتح‌الهی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در جزیره هنگام افزود: سختی دسترسی هنگام‌نشینان به کتابخانه‌های قشم، ضرورت راه‌اندازی کتابخانه در این جزیره را دوچندان کرده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: ترویج کتابخوانی از سنین پایین به‌ویژه مدارس ضروری است و نهادهای فرهنگی شهرستان با محوریت اداره کل کتابخانه‌ها باید پویش‌های کتابخوانی را در مدارس راه‌اندازی کنند.

همچنین، مدیرکل کتابخانه‌های هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، گفت: هم‌اکنون ۵کتابخانه شهری و ۸کتابخانه روستایی در شهرستان فعال است.

امینه دریانورد ادامه داد: بیش از ۱۱۶هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است که امیدواریم با هم‌افزایی بین نهادهای فرهنگی، هم تعداد کتابخانه‌ها و هم تعداد نسخ موجود را افزایش دهیم.

مدیرکل کتابخانه‌های هرمزگان در پایان تاکید کرد: راه‌اندازی کتابخانه در روستاهای جزیره قشم موجب دمیدن روح تازه و آگاهی بین روستانشینان می‌شود و اثرات مثبت آن کاملا مشهود و ملموس است.