مشاور رئيس‌جمهور‌ اظهار داشت:

ظرفیت‌ها و مزیت‌های بی‌بدیل مناطق آزاد جهت توسعه صنعت پتروشیمی کشور

مشاور رئيس‌جمهور و دبیر شورايعالي مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي در مراسم امضای تفاهم‌نامه همكاري با شركت ملی صنايع پتروشيمي ايران گفت: در راستای این تفاهم‌نامه پيش‌بيني مي‌كنيم که ما بتوانیم سرعت رشد و توسعه را در مناطق آزاد بهبود ببخشیم و در جهت صرفه و صلاح کشور گام مهمی برداریم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد‌ سعید محمد افزود: امروز اهمیت صنعت پتروشیمی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و همه اذعان دارند که صنعت پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشران در کشور مطرح است. تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله) هم در حوزه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی نفت و گاز در همه ادوار، بیانگر اهمیت ویژه این صنعت است‌‌.

وی اظهار داشت: زنجیره صنعت پتروشیمی در بسیاری از بخش‌ها، کامل نشده است. در برخی حوزه‌ها بیشتر و بعضی حوزه‌ها کمتر سرمایه‌گذاری شده است. وظیفه ما به عنوان حکمران این است که سرمایه‌گذاران را به حلقه‌هایی از این زنجیره هدایت کنیم که هنوز تکمیل نشده است‌‌.

مشاور رئیس‌جمهور افزود: ما نیاز داریم خوشه‌های صنعتی را در بخش پتروشیمی تکمیل نماییم.

به گفته سعید محمد؛ مناطق آزاد به دلیل مشوق‌ها و معافیت‌ها همیشه جاذبه کافی را برای سرمایه‌گذاران داشته است. منطقه آزاد چابهار، قشم، اروند، مهران و حتی شمال‌غربی کشور ظرفیت بسیار بالایی در پتروشیمی دارند. این آمادگی وجود دارد که مناطق ویژه‌ای را در اختیار  شرکت‌های پتروشیمی قرار دهیم و سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را به این سمت سوق دهیم تا منطقه ویژه خاص پتروشیمی ایجاد شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تصریح کرد: ما هر کاری از دستمان برآید، چه در تامین زمین و چه در حوزه صدور مجوز‌ها و پروانه‌های لازم، دریغ نخواهیم کرد. جلسات خوبی هم با سرمایه‌گذاران داشتیم و دغدغه‌های آنان را شنیده‌ایم، بسیاری از آنان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند. ان‌شاء‌ا‌لله با کمک شما که بسیار بیش از ما دغدغه این حوزه را دارید، بتوانیم حرکت خوب و معناداری در توسعه صنعت پتروشیمی کشور رقم بزنیم.