با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور صورت گرفت:

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۷طرح صنعتی و خدماتی در منطقه آزاد اروند

17طرح صنعتی به ارزش بیش از 9هزار و ۴۳۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری داخلی و ۱۰۰میلیون یورو ارز داخلی، با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری در منطقه آزاد اروند بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در این آیین گفت: این طرح‌های اقتصادی منطقه آزاد اروند برای ۶۶۵نفر به صورت مستقیم و برای یکهزار و ۴۱۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

حسین گروسی افزود: این طرح‌ها توسط بخش خصوصی برای توسعه منطقه آزاد اروند در سایت صنعتی خرمشهر، سایت شلمچه و شهرک صنعتی شماره یک آبادان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شدند.

وی بیان کرد: شرکت نوآوران پلاست موفق اروند با محصول ظرف پت از پریفرم با اعتبار ۵۸میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲۸نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان افتتاح شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: صنایع غذایی وارنا نیز در شهرک صنعتی آبادان با محصول تولید پنیر و سرمایه‌گذاری ۱۸۱میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۸۶نفر بهره‌برداری شد.

گروسی افزود: شرکت گلگاه با تولید محصول پلی آلومینیوم کلراید با اعتبار ۴۵۰میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۷۶نفر مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

وی گفت: شرکت سانا چاک رخ اروند نیز با تولید انواع مواد شوینده با سرمایه‌گذاری ۲۰۶میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۹نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

گروسی با اشاره با افتتاح شرکت فوم صدف زمرد، افزود: این شرکت با محصول پانال ساختمانی از پلی‌استایرن با سرمایه گذاری ۴۰میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۸۲نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین شرکت پژمان پویا فرم با تولید محصول پانال ساختمانی از پلی‌استایرن با سرمایه‌گذاری ۶۷میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی ۳۸نفر در شهرک صعنتی آبادان بهره‌برداری شدند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: شرکت پیشگامان آریا تجارت با تولید محصول جوراب با میزان سرمایه‌گذاری ۸۱میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۲۷نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی آبادان بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از شرکت لنگر تجارت طلائی اروند گفت: این شرکت با تولید محصول لامچ ال‌ای‌دی با سرمایه‌گذاری ۲۹میلیارد ریال در سایت صنعتی آبادان بهره‌برداری شد که زمینه اشتغال ۴۴نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم را فراهم کرد.

گروسی بیان کرد: شرکت سیویل آذین با بسته‌بندی زعفران و با حجم سرمایه‌گذاری ۵۲میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی ۴۴نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر به بهره‌برداری رسید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: شرکت پویا الکترو صنعت کاسپین اروند نیز با تولید کابل یو‌.‌اس‌.پی، انواع آدابتور، مونو‌پاد و دوربین نیز با میزان سرمایه‌گذاری ۶۷میلیارد ریال و میزان اشتغال‌زایی ۵۶نفر در شهرک صنعتی خرمشهر افتتاح گردید.

وی اظهار داشت: شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش نیز با تولید پایانه فروش آنلاین با‌سیم، پایانه فروش آنلاین بی‌سیم و با میزان سرمایه‌گذاری ۹۸۶میلیارد ریال و ۲۲۶نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در شهرک صنعتی خرمشهر بهره‌برداری شد.

گروسی با اشاره به آغاز عملیات تصفیه‌خانه پساب صنعتی در شهرک صنعتی خرمشهر گفت: این پروژه با اعتبار ۲هزار و ۷۷۸میلیارد ریال احداث خواهد شد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: ۱۳معبر( جاده دسترسی) نیز با اعتبار یکهزار و ۳۱۷میلیارد ریال در شهرک صنعتی خرمشهر احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: کلیدخانه ۴۰۰کیلو وات در شهرک صنعتی خرمشهر نیز با اعتبار ۲هزار و ۷۴۱میلیارد ریال در سایت صنعتی خرمشهر و با میزان اشتغال‌زایی ۷۵نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم احداث می‌شود.

گروسی افزود: خط هوایی ۴۰۰کیلووات با میزان سرمایه‌گذاری ۹۹میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی ۹۰نفر در سایت صنعتی خرمشهر ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بهسازی و نوسازی ۶معبر (جاده‌سازی) نیز با ۲۳۶میلیارد ریال در سایت صنعتی آبادان احداث می‌شود.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در پایان اظهار کرد: تجهیز کارگاه پروژه اتصال راه‌آهن شلمچه-بصره نیز با اعتبار ۱۰۰میلیون یورو و با میزان اشتغال‌زایی ۴۹۰نفر در سایت تجاری شلمچه انجام شد‌‌‌.

گفتنی است، منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷هزار و ۴۰۰هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون قرار دارد.