عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت:

تعهد و تخصص آقای مومنی موجب توسعه مناطق آزاد می‌گردد

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، پیرامون انتصاب مهندس حمیدرضا مومنی به عنوان دبیر جدید شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و فرصت‌ اقدامات سازنده در دوران مدیریت وی، با خط اعتدال به گفت‌وگو پرداخت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، یعقوب رضازاده اظهار داشت: قطعا انتصاب آقای مومنی به عنوان دبیر مناطق آزاد می‌تواند اقدام ارزنده دولت در ماه‌های پایانی عمر خود باشد و این انتصاب بر کارنامه نامطلوب دبیر سابق آن پایان دهد.

وی افزود: متاسفانه مرتضی بانک دبیر سابق شورایعالی مناطق آزاد که ازجمله گلوگاه‌های مهم اقتصادی کشور محسوب می‌شود، عملکرد قابل قبولی را در زمینه فعالیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی نداشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: وجود مناطق ویژه و آزاد در کنار شهرهای مرزی کشورمان می‌تواند ظرفیت قابل توجهی در راستای رشد تجارت مناطق آزاد با کشورهای همسایه از منظر تجارت مرزی، درآمدزایی و شکوفایی اقتصادی باشد. بدین ترتیب، قطعا اگر تعهد و تخصص آقای مومنی در این مناطق به کار گرفته و نیز از همفکری و همکاری نمایندگان مجلس وابسته به شهرهای مرزی در این موضوع استفاده شود، می‌توان شاهد توسعه مناطق تجاری و آزاد در برهه سخت اقتصادی کشور و دوران تحریم‌ها باشیم.

رضازاده ادامه داد: شورایعالی مناطق آزاد در دوران جدید مدیریتی خود می‌تواند با اعمال و احتساب مجموعه‌ای از مشوق‌های صادراتی، مساعدت به صادرکنندگان و واردکنندگان و همچنین اعمال انواع تخفیفات گمرکی از یکسو درآمدزایی بالایی برای دولت داشته باشد و از سوی دیگر به رونق کسب و کارها و بهبود شرایط اقتصادی مردم و فعالان اقتصادی کمک کند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دوران فعالیت دبیر سابق مناطق آزاد تصریح کرد: براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان که در مجلس دهم به تصویب رسیده است، مدیران بازنشسته در هر درجه و مقامی که هستند دیگر نمی‌توانند مجدداً به کار خودشان در پست‌ها و مشاغل دولتی ادامه بدهند، مگر اینکه این اعاده به کار آنان در سطح وزیران و معاونین رئیس‌جمهور باشد. بنابراین در چنین شرایطی نیاز به یک نیروی جوان و کارآمد و پر انگیزه در مناطق آزاد احساس می‌شد و بدین ترتیب دبیر تازه منصوب شده می‌تواند با تجربه کاری و انگیزه‌ای که دارد موجبات تحول را فراهم آورد.