مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدید از معاونت فنی و زیربنایی این سازمان مطرح کرد:

تهیه طرح جامع، زمینه‌ساز توسعه پایدار و متوازن در جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: حوزه عمرانی و زیربنایی یکی از بخش‌های مهم و استراتژیک در جزیره است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توانیم شاهد بالندگی و توسعه باشیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی درویش‌پور در بازدید سرزده از معاونت فنی و زیربنایی این سازمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: معاونت عمرانی به واسطه فعالیت‌های گسترده و زیرساختی، در حقیقت نقش شهرداری را برای تمام نقاط جزیره ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: گستردگی و پیچیدگی‌هایی در ماموریت‌های معاونت فنی و زیربنایی منطقه آزاد قشم وجود دارد که این مجموعه را در جایگاه مدیریتی فرابخشی با گستره عملکرد میدانی و در ارتباط نزدیک با ساکنان و جامعه محلی قرار می‌دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: دقت در انجام ماموریت‌ها، عملکرد هدفمند و ارائه خدمات مناسب به مراجعان در بخش‌های مختلف مدیریت شهری و شهرسازی، می‌تواند زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی و جلب اعتماد ساکنان به این مجموعه شود.

به گفته درویش‌پور؛ چنانچه در حوزه‌های شهری و زیربنایی با آینده‌نگری و مطابق طرح‌های جامع و تفصیلی عمل کنیم، شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی خواهیم بود که برای مردم سودبخش می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بخش‌های معاونت فنی و زیربنایی مکمل یکدیگر هستند، تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه‌ای متوازن و پایدار، نیازمند اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی براساس طرح جامع و تفصیلی با نگاهی به نیازهای آینده منطقه هستیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: اجرای طرح‌های اقتصادی و گردشگری محورهای اصلی اقتصاد جزیره هستند، اما برای رونق این بخش‌ها نیازمند آبادانی و انجام طرح‌های عمرانی و زیرساختی براساس نقشه راه مدون هستیم که این مهم ماموریت معاونت فنی و زیربنایی است.

درویش‌پور با بیان اینکه توسعه هر منطقه با انجام پروژه‌های زیرساختی عملیاتی می‌شود، اضافه کرد: تصویب طرح جامع و تعیین پهنه‌بندی‌های مختلف براساس این طرح، موجب حرکت پرشتاب جزیره این منطقه در مسیر توسعه پایدار و متوازن می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌ها و فعالیت‌های زیربنایی و عمرانی در بلندمدت آثار خود را به نمایش می‌گذارند و به همین دلیل لازم است تا مطالعات دقیق و کافی پیش از اجرای آنها صورت بگیرد تا کمتر شاهد بازبینی و اصلاح طرح‌ها باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: فعالیت‌های عمرانی در بخش‌های شهری و شهرسازی ارتباط نزدیکی با کیفیت زندگی مردم دارد و تهیه و تکمیل طرح‌های جامع و تفصیلی از موضوعاتی هستند که می‌تواند جلب رضایت شهروندان شود.

درویش‌پور با بیان اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها باید جزیره قشم را به کارگاه عمرانی تبدیل کنیم، افزود: با استفاده از ظرفیت‌های مشاوران و پیمانکاران سطح بالای کشور جهت حضور در پروژه‌های زیربنایی و عمرانی در جزیره قشم می‌توان، سرعت اجرای پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیگیری کرد.

وی در ارتباط با وضعیت بافت فرسوده، خاطرنشان کرد: در حوزه بافت فرسوده باید با تسهیل‌گری و اقناع ساکنان این مناطق و همچنین با حفظ بافت فرهنگی و تاریخی این نقاط اقدامات ضروری اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: در حوزه سیما و منظر شهری و روستاهای سطح جزیره اقدامات خوبی طی سال‌های گذشته صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب جهت جلب نظر ساکنان و گردشگران فاصله داریم.

به گفته درویش‌پور؛ سلامت اداری و شفافیت در زیرمجموعه معاونت فنی و زیربنایی از شرایط خوبی برخوردار است و لازم است برای اصلاح فرآیندهای قراردادی و همچنین کاهش بروکراسی جهت شروع و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه در مجموع می‌توان قشم را جزیره پاک دانست، اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه نظافت روستاها و پاکسازی محیط جزیره اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین تامین منابع مالی و طرح‌هایی که با کمترین هزینه و سرعت بالا قابلیت اجرا را دارند، باید برای انجام پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در جزیره قشم برنامه‌ریزی کرد.

گفتنی است، در این بازدید سرزده، محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی، حسین ناصری‌نژاد مدیر فنی و زیربنایی، فرج طهماسبی مدیر امور شهری و روستایی، نورالله کرمی مدیر معماری و شهرسازی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند. سپس مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه پرداخت.