آغاز به کار پروژه ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد

قرارداد همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) با محوریت ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد امضاء شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، این قرارداد میان «مرتضی بانک» مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core […]

قرارداد همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) با محوریت ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد امضاء شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این قرارداد میان «مرتضی بانک» مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) به امضاء رسید.

مشاوره، تحقیق، تحلیل، طراحی، تدوین معماری و مدل مفهومی پنجره واحد خدمات شهروندی، گردشگری و کسب و کار مناطق آزاد تجاری‌ـ‌صنعتی ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو با استفاده از تجربیات خارجی ازجمله موضوعات این قرارداد است.

 

ضرورت خلق فرصت‌های جدید در مناطق آزاد

مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بر ضرورت خلق فرصت‌های جدید در مناطق آزاد با استفاده از فناوری روز دنیا تاکید کرد و گفت: با تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور امکان ایجاد زیرساخت‌ها، براساس پنجره واحد خدمات الکترونیک در این مناطق فراهم می‌شود و این مناطق از ابتدای فعالیت خود از ظرفیت‌های جدید پنجره واحد خدمات استفاده می‌کنند.

وی افزود: در راستای ایجاد دولت الکترونیک که مورد توجه دولت تدبیر و امید است، استقرار پنجره واحد خدماتی مناطق آزاد فعلی براساس زمان‌بندی قرارداد، اجرایی می‌شود و مناطق آزاد جدید هم در چارچوب این سامانه الکترونیکی راه‌اندازی می‌شوند.

مرتضی بانک ادامه داد: ظرفیت استفاده از نرم‌افزارهای هم‌راستا با استانداردهای روز دنیا و بهره‌گیری از تجارب مشاورین و متخصصین این رشته در مناطق آزاد کشور وجود دارد و قرارداد امروز فضا را برای خلق فرصت‌های جدید فراهم می‌کند و این موضوع مستقیما با ذی‌نفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پیدا کرده و آنها می‌توانند تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان‌های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه‌گری دریافت کنند.

 

ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد، موتور توسعه در این مناطق است

«آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) هم در این مراسم گفت: این شرکت تمام نیازهای مناطق آزاد برای ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را برآورده می‌سازد و مسلما این سامانه، مناطق آزاد را به سطوح مدنظر مقامات و مدیران خواهد رساند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد موتور توسعه در این مناطق است گفت: ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک، قوانین و مبانی اداری و بروکراسی‌های رایج را حذف کرده و همه خدمات قابل ارائه به مخاطبان در یک سامانه واحد جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) ادامه داد: مناطق آزاد ایران قابلیت تعامل و همکاری با مناطق آزاد دنیا را دارند و ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک می‌تواند برداشتن گام اول در این راه مهم و حیاتی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کشور و اجرای این پروژه، شاهد موفقیت روزافزون در مناطق آزاد ایران باشیم.