مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

نخستین ترمینال فرودگاهی هوشمند کشور، هدیه‌ کیشوندان به مردم ایران

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: افتتاح پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش، گامی ارزشمند در راستای تاکید رئیس‌جمهور کشورمان مبنی‌بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در منطقه آزاد کیش می‌باشد که تحقق یافته است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در آیین افتتاح پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش، این پروژه ملی را به عنوان سومین ترمینال بزرگ فرودگاهی و نخستین پایانه هوشمند در کشور معرفی کرد و افزود: تلاش متولیان این امر مهم و زحمات بی‌وقفه مختصصان و مهندسان داخلی در طول ساخت ‌‌و تجهیز این طرح ملی قابل قدردانی است.

وی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: تمام زیبایی‌ها، عظمت، امکانات و‌ تجهیزات هوشمند این ترمینال حاصل تلاش و تجارب ارزشمند ظرفیت‌های فنی و دانش داخلی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ضمن اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم و زیبایی‌های جزیره کیش این منطقه را یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور معرفی و اضافه کرد: روزگار قدیم منطقه آزاد کیش محلی برای کسب و کارها و کشت مروارید بود و جزیر یکی از جاذبه‌های مطرح گردشگری ایران آماده میزبانی شایسته از عموم ‌گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

سرهنگی تاکید کرد: از بدو ورود به جزیره کیش و پذیرش مسئولیت نخستین اولویت کاری خود را پایانه جدید جزیره به عنوان پروژه ملی کشور در دستور‌کار قرار گرفت و امروز خوشبختانه شاهد افتتاح این طرح بزرگ هستیم.

وی اذعان داشت: باید تک‌تک متخصصان و مهندسان این طرح بزرگ ملی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم در شیشه‌های این پایانه نصب و از تلاش‌های آنها در طول این سال را برای تکمیل فرودگاه کیش تلاش کردند قدردانی و به همگان این ظرفیت و‌ توانمند ارزشمند داخلی معرفی شود‌.

به گفته سرهنگی؛ پایانه جدید فرودگاه کیش به عنوان ترمینال هوسمند در سطح کشور هدیه‌ای از کل کیشوندان به تمام مردم ایران است و کیشوندان ساکنان مهمانان‌نوازی هستند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سخنان پایانی خود بر شریان‌های ورودی جزیره که مسیرهای «زمینی و‌ هوایی» است اشاره و خاطرنشان کرد: کسب و کارهای این منطقه متاثر از مسیرهای زمینی و ‌هوایی است که باید گام‌های موثری برای تقویت ظرفیت‌های زمینی و افزایش تعداد ایرلاین‌ها برای میزبانی شایسته از عموم مسافران و گردشگران برداشت.

گفتنی است، در این آیین افتتاح، وزیر راه و شهرسازی، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، امام‌جمعه کیش، استاندار هرمزگان و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت‌های تابعه، تجار، بازاریان، بازرگانان روسای ادارات و نهادهای مستقر در جزیره کیش حضور داشتند.