توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش اشتغال‌زایی در منطقه آزاد اروند:

سرمایه‌گذاری خارجی ۳۰۰میلیون دلاری در منطقه آزاد اروند

شرکت «اکسون کیمیا اروند» با مبلغی بالغ‌بر 300میلیون دلار توسط سرمایه‌گذار خارجی در محدوده منطقه آزاد اروند و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و هیات همراه طی بازدید از دو واحد صنعتی «اکسون کیمیا اروند» و«کاردان آزما» از نزدیک پیشرفت فیزیکی و روند فعالیت آنها را بررسی کردند.

این بازدید در راستای تسریع در روند فعالیت شرکت «اکسون کیمیا اروند» و قرار گرفتن بر مدار تولید جهت توسعه اقتصادی منطقه و مشاهده فعالیت‌های شرکت دانش‌بنیان «کاردان آزما» انجام گرفت.

براساس این گزارش، شرکت «اکسون کیمیا اروند» تولیدکننده کربنات استرانسیوم با مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دو فاز مجزا درحال رسیدن به مراحل نهایی می‌باشد که در  فاز نخست حدود ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شایان ذکر است، با بهره‌برداری از فاز نخست این شرکت، زمینه ایجاد اشتغال برای حدود ۴۰۰نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

همچنین، شرکت دانش‌بنیان «کاردان آزما» تولیدکننده انواع محیط‌های کشت آزمایشگاهی، کشت خون و مواد شیمیایی؛ دیگر واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی خرمشهر بود که علی زارعی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها امکانات و گروه‌های مختلف کاری این مجتمع صنعتی بازدید به عمل آورد.

گفتنی است، این شرکت دانش‌بنیان با تجربه موفق در زمینه تولید محیط‌های کشت آزمایشگاهی، کشت خون، دکستروز و انواع محلول‌ها در کشور، مشغول خدمت‌رسانی به محققین و پژوهشگران است.