مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد:

جزیره قشم؛ پنجره ورود کسب‌وکارهای ایران به پیمان بین‌المللی شانگهای

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، قشم تبدیل به پنجره ورود کسب و کارهای ایران به پیمان بین‌المللی شانگهای می‌شود.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عادل پیغامی در نشست روسای دانشکده‌های بین‌الملل و واحدهای مناطق آزاد دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: قشم هاب اقتصاد دریاپایه کشور است و مجموعه تمامی کسب و کارهای دریاپایه در جزیره قشم وجود دارد.

وی ادامه داد: پرورش آبزیان، شناورسازی، بانکرینگ و خدمات‌رسانی به کشتی‌های عبوری از محدوده تنگه هرمز، تنها بخشی از کسب و کارهای حوزه دریاپایه هستند که شاهد فعالیت‌های خوب آنها در قشم هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه پیوستن ایران به پیمان همکاری شانگهای مزیت‌های خوبی برای اقتصادی کشور به همراه دارد، بیان داشت: قشم هاب فعالیت‌های بین‌المللی است و موقعیت خاصی را در زنجیره عرضه بین‌المللی دارا می‌باشد.

به گفته پیغامی؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با امضای تفاهم‌نامه میان منطقه آزاد قشم و پلتفرم تجاری و اقتصادی سازمان همکاری‌ شانگهای، این منطقه به پنجره ورود تمامی کسب و کارهای ایران برای حضور در پیمان شانگهای تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید بستر مناسب برای ورود و نقش‌آفرینی قشم در اقتصاد جهانی ایجاد شود، افزود: با اجرایی شدن تفاهم‌نامه با پلتفرم اقتصادی و تجاری سازمان همکاری شانگهای، روابط بین‌المللی منطقه آزاد قشم با ۱۹کشور جهان، توسعه پیدا می‌کند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: قشم به لحاظ جغرافیای طبیعی دارای شرایط ویژه‌ای است و ظرفیت‌های منحصربه‌فردی در حوزه جغرافیای اقتصادی دارد؛ اما مهم‌ترین بخش جغرافیای قشم، جغرافیای انسانی و تمدنی این جزیره است.

پیغامی با اشاره به اینکه کمتر محلی در کشور دارای روابط میان فرهنگی با ارتباطات بین‌المللی است، گفت: حافظه تاریخی، ژنوم‌فرهنگی و جامعه انسانی قشم بر پایه روابط بین‌المللی، تمدنی و بین‌فرهنگی است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد قشم یک موجودیت پویا و ملی می‌باشد ‌و فرصت بسیار خوبی برای فعالان اقتصادی و صنایع تمامی استان‌های کشور جهت نقش‌آفرینی در بازارهای بین‌المللی و اقتصاد جهانی است.

گفتنی است، این برنامه با حضور جلال درخشه معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد و روسای دانشکده‌های بین‌الملل و مناطق آزاد، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم برگزار شد.