مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت:

ایجاد فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری‌ و تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به چابهار

جمعی از اعضاء باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین با هدف ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک و گسترش تعامل در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری با امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و گفت‌وگو کردند و در ادامه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این منطقه بازدید به عمل آوردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، امیر مقدم در این نشست با تاکید بر اینکه کشور درحال حاضر در مسیر توسعه‌ و گسترش سرمایه‌گذاری قرار گرفته است، گفت: گواه آن ورود هیات‌های اقتصادی به منطقه آزاد چابهار طی ۲سال اخیر است که به‌دنبال آن شاهد رونق و ارتقاء سطح سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.

وی، ویژگی سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف اقتصادی را تنوع درخواست‌های آنان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاران تمام بخش‌های اقتصادی را پوشش ‌می‌دهند؛ بنابراین ماموریت اصلی سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری و تلاش برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به این منطقه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه باعث افتخار است که در خدمت عزیزان باانگیزه هستیم، عنوان کرد: بودن در کنار شما بزرگان و با همدلی و داشتن یک نگاه رو به جلو به طور قطع، امیدبخش رسیدن به ایرانی بهتر و آباد است؛ همان چیزی که ما به دنبال آن هستیم.

مقدم تاکید کرد: به عبارتی دیگر در کنار هم بودن برای یک هدف مشخص و آن اینکه در منطقه آزاد چابهار و سواحل مکران و البته ایران عزیز بتوانیم در نگاه تراز ایرانی آباد و اسلامی حرکت کنیم.

وی در ادامه با امیدواری اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رفاهی با حضور سرمایه‌گذاران در منطقه آزاد چابهار بیشتر از قبل خواهد شد، اظهار کرد: امروزه کشورها برای افزایش توان و فراهم کردن بستری مطمئن برای جذب سرمایه‌ها بسیار خلاقانه عمل می‌کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه اتفاقات بسیار خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری رخ داده و بسترهای لازم برای این امر ایجاد شده است، گفت: بنابراین فرصت مغتنمی است تا بتوانیم از ظرفیت‌های چابهار که از ظرفیت بسیار بالایی هم به لحاظ سوق‌الجیشی و جغرافیایی و هم به لحاظ راهبردی که در این منطقه وجود دارد، بهره کافی ببریم.

مقدم با تاکید بر اینکه تامین امنیت سرمایه‌گذاری مناطق آزاد از مهم‌ترین اصول سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: یکی از بسترهای خوبی که در این منطقه آغاز شده و درحال انجام است، امنیت سرمایه‌گذاری می‌باشد که باید نگاه ویژه‌ای به آن شود. این درحالی است که سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری به یک فضای امن و همچنین کمک‌ها و حمایت دستگاه‌های دولتی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوب و موثری در سطح مناطق آزاد سراسر کشور و به‌خصوص چابهار صورت گرفته است، بیان داشت: منطقه آزاد چابهار می‌تواند به یک قطب اقتصادی در کشور تبدیل شود. براساس اقدامات انجام شده، چابهار می‌تواند در حوزه‌های پتروشیمی، فولاد و دریامحور (که امروز یکی از موضوعات مهمی است که باید موردتوجه قرار گیرد) و همچنین در حوزه گردشگری به عنوان هاب منطقه محسوب شود.

مقدم درخصوص گردشگری منطقه چابهار گفت: با وجود ظرفیت‌های بکری که از لحاظ گردشگری و مناظر بی‌بدیلی همچون منطقه گواتر، کوه‌های مریخی و… در این منطقه وجود دارد، اما متاسفانه گردشگری در منطقه چابهار مغفول مانده و لازم است که در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان با بیان اینکه سرمایه‌گذار باید تکریم شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های خوبی در منطقه آزاد چابهار ایجاد شده است؛ بنابراین نگاه ما به مناطق آزاد باید نگاه جدی‌تری باشد. ما آمادگی لازم را داریم تا با کمک و حمایت بخش خصوصی بتوانیم منطقه چابهار را به قطب اقتصادی کشور تبدیل کنیم.

لازم به ذکر است، باشگاه تلاشگران ارزش‌آفرین نهادی غیرانتفاعی، غیرسیاسی و غیردولتی است که در چارچوب چشم‌انداز و ماموریت اصلی این نهاد طبق مصوبات (هیات‌امناء انجمن) شورای سیاستگذاری انجام وظیفه می‌کند.

وظیفه اصلی این باشگاه بزرگ که متشکل از اعضاء و نقش‌های متفاوتی در سراسر کشور است؛ نهادینه‌سازی مفهوم ارزش و ارزش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، اقتصاد، علوم‌سیاسی، علوم‌پزشکی و… است.

گفتنی است، گروه سرمایه‌گذاران باشگاه تلاشگران کیفیت از پروژه آب‌شیرین‌کن چابهار، پروژه‌های شهرک پتروشیمی نگین مکران و همچنین شرکت فرآوری آبزیان تیاب پزم بازدید به عمل آورده و از نزدیک با نحوه فعالیت‌های این مجموعه‌ها آشنا شدند.

شایان ذکر است، در حاشیه این بازدید همچنین پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری مابین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه تجارت و صید صنعتی و گروه سرمایه‌گذاری باشگاه تلاشگران کیفیت منعقد شد.