مهدی کشاورز در مراسم امضاء تفاهم‌نامه همکاری با فدراسیون فوتبال اظهار داشت:

آمادگی جزیره کیش جهت ایجاد پایلوت صنعت فوتبال در کشور

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران درخصوص برگزاری المپیاد ورزشی فوتسال جوانان کشور از 28آذر تا 3دی‌ماه‌1401 که استعدادیابی تیم‌ملی فوتسال زیر 20سال و تحت عنوان «کیش‌کاپ» است، به امضاء رسید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، در مراسمی که بدین منظور با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد؛ مهدی کشاورز با قدردانی از اقدامات اصولی و علمی مهدی تاج در زمینه توسعه ‌ورزش فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی گفت: جزیره کیش با دارا بودن ۴زمین فوتبال و نخستین زمین چمن هیبریدی، ۴۳کیلومتر ساحل زیبا و داشتن سالن‌های متناسب و برخورداری از تمام ظرفیت‌های حوزه فوتبال در سطح آقایان و بانوان و در تمام رده‌های سنی، پایگاه مناسبی برای برگزاری اردوهای تیم‌های ملی و باشگاهی فوتبال کشور است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این‌که ویژگی‌های خاص کیش باعث ترغیب سرمایه‌گذاری فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و سرمایه‌گذاران در کیش است، اظهار کرد: طبق مذاکره با رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، مقرر شده است پس از بررسی لازم، اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در رده‌های مختلف در داخل جزیره کیش برگزار شود.

کشاورز از آمادگی جزیره کیش جهت ایجاد پایلوت صنعت فوتبال خبر داد و تاکید کرد: از فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران درخواست کردیم که با همکاری هم دیگر، یک فرصت استثنایی را برای کشورمان ایجاد کرده و با اتخاذ یک راهبرد مشخص و بهره‌گیری از ظرفیت‌های کیش، به این مهم دست پیدا کنیم و حرف‌های بسیار زیادی در سطح صادرات مدنظر فوتبال داشته باشیم.

وی با اشاره به لزوم نگرش همه‌جانبه به صنعت فوتبال و درآمدزایی‌های که کشورهای مطرح در این زمینه انجام می‌دهند، افزود: از آنجایی که نگرش به فوتبال در جزیره کیش در قالب نگاه جامع به صنعت فوتبال برنامه‌ریزی و طراحی شده است، از این‌رو حاضر هستیم در داخل کیش این شرایط را فراهم کنیم که این زنجیره را کامل کرده و با داشتن تعداد ۴زمین و زمین‌های فوتبال که در آتی ساخته خواهد شد، اسپایری مثل قطر ایجاد کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تاکید کرد: در سال آینده مسابقات آسیایی در قطر برگزار می‌شود و هم‌اکنون باید برنامه‌ریزی کنیم که تمام اردوهای تیم‌های داخلی و مسابقات تدارکاتی در فصل سرما و در ۶ماه دوم سال، در جزیره کیش برگزار گردد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران:

نقش موثر جزیره کیش در توسعه پایدار ورزش فوتبال

همچنین، رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در این مراسم، برگزاری المپیاد ورزشی فوتسال جوانان کشور «استعدادیابی تیم‌ملی فوتسال زیر ۲۰سال» با نام کیش‌کاپ را اقدامی ارزشمند برای شناسایی ظرفیت استان‌های کشور عنوان کرد.

مهدی تاج در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران با محوریت برگزاری المپیاد ورزشی فوتسال جوانان کشور «استعداد‌یابی تیم‌ملی فوتسال زیر ۲۰سال» با نام کیش‌کاپ که در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد؛ ظرفیت استان‌های کشور را موتور محرکه توسعه فوتبال ایران معرفی کرد.

وی با بیان این‌که برخی از استان‌ها از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فوتبال برخوردار هستند، گفت: سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری فدارسیون برای نخستین‌بار برای استعداد‌یابی فوتبال ساحلی و فوتسال می‌تواند نقش مهمی در توسعه پایدار این ورزش نقش‌آفرینی کند.

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، فوتبال ساحلی و فوتبال کشور را دارای مزیت‌های فراوانی در این دو رشته برشمرد و افزود: با اندک سرمایه‌‌گذاری و یک برنامه مدون می‌توانیم نقش بسزایی در این حوزه ایفا نماییم.

تاج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: جزیره کیش می‌تواند نقش موثری در برگزاری و اعزام افراد و هواداران به جام‌جهانی داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پایان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد کیش محل مناسبی برای تردد و استفاده از امکانات رفاهی مقرون به‌صرفه برای هواداران جام‌جهانی است؛ چراکه کیش رویکردی ورزش‌محور در سیستم ورزشی کشور دارد.

 

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران:

قابلیت ارتقاء نخستین المپیاد فوتسال «کیش‌کاپ» در سطح بین‌المللی

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران از استقبال برنامه توسعه و گسترش نخستین المپیاد فوتسال «کیش‌کاپ» خبر داد که در سال‌های آینده می‌توان آن را در سطح بین‌المللی برگزار کرد.

احسان اصولی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران؛ از رویکرد توسعه‌محوری و حمایت‌های فدراسیون فوتبال کشور خبر داد.

وی، ضمن قدردانی از همکاری و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با مذاکرات انجام شده خوشبختانه امروز شاهد عملیاتی شدن این اقدام مهم در جزیره کیش هستیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، فعال کردن استان‌ها به‌ویژه استان‌های محروم کشور را یکی از ویژگی‌های بارز این تفاهم‌نامه بر‌اساس نیاز موجود در فضای استعداد‌یابی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برخی از استان‌ها، تیم در لیگ‌های کشوری ندارند و این اقدام ارزشمند می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

اصولی اذعان نمود: با استفاده از تجارب و دانش پیشکسوتان جامعه فوتسال ایران با محوریت بررسی کمی و کیفی موضوع و برنامه‌ریزی مناسب در فراخوانی سطح ۳۲استان، می‌توان سبب فعال شدن استان‌های کشور در این حوزه ورزشی شد.

وی در رابطه با استعدادیابی مراکز استان و شهرستان‌ها گفت: تیم‌های منتخب هر استان از ۲۸آذر تا ۳دی‌ماه در این المپیاد حضور خواهند یافت و ظرف ۶روز مسابقات برگزار می‌شود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، کشف و شناسایی استعدادهای بازیکنان هنگام بازی و معرفی بازیکنان مستعد در المپیاد را از رویکردهای مهم فدراسیون فوتبال برشمرد و افزود: با این اقدام می‌توانیم بانک اطلاعات ارزشمندی را به‌دست بیاوریم و برای تیم‌های ملی رده‌های سنی پایه و امید بر‌اساس این بانک اطلاعات و سابقه‌ای که استخراج می‌شود، تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

اصولی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: این ذخیره انسانی فوتسال ایران که در سطح دنیا می‌تواند نقش‌آفرینی کند، غنی‌تر و پشتوانه‌سازی برای بازیکنان تیم‌ملی بزرگسالان می‌شود.

وی، فضای مهیا شده همراه با امکانات لازم در جزیره کیش را یکی از ظرفیت‌های موجود برای جلب توجهات بیشتر به این منطقه، عنوان کرد و اظهار داشت: تمام این اقدامات می‌تواند فضای همکاری و تعامل سازنده‌ای را مهیا کند.

اصولی ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های منطقه آزاد کیش، از آمادگی لازم برای بهره‌برداری بهینه و به نوعی به‌کارگیری این ظرفیت‌ها در سطح ملی همچون برگزاری اردوهای تیم‌ملی فوتبال، فوتسال، فوتسال ساحلی در رده‌های سنی مختلف در بخش بانوان و آقایان برخوردار هستیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پایان از برگزاری دوره‌های آموزشی کلاس‌های آسیا در فوتبال و فوتسال، داوری و مدرسی در منطقه آزاد کیش خبر داد و خاطرنشان نمود: سیاست راهبردی این است که کیش به عنوان جزیره دوستدار ورزش باشد و ایجاد تعامل و همکاری‌های طرفین از ویژگی‌های انعقاد این تفاهم‌نامه است.

گفتنی است، در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، مهدی کشاورز رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، احسان اصولی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، محسن نظرپور مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، محمد نیکجو سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزیزاله فرضی‌پور رئیس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش و محمود پازوکی رئیس هیات فوتبال جزیره کیش حضور داشتند.