فرماندار شهرستان قشم اعلام کرد:

آمادگی دهیاران قشم برای میزبانی گردشگران نوروزی

فرماندار شهرستان قشم گفت: بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه در حوزه روستایی است و دهیاران برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی از آمادگی لازم برخوردار هستند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمد محمدحسینی‌تختی با بیان این مطلب در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور معاون امور مجلس رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود: تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان قشم برای آماده‌سازی شرایط میزبانی گسترده از هموطنان فعال هستند.

وی، رقم زدن تعطیلاتی شاد و پرشور در جزیره قشم را مهم‌ترین دغدغه دستگاه‌های خدمات‌رسان عنوان و ابراز داشت: هماهنگی‌های لازم با همکاری ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برای رفع کمبودها و نواقص احصاء شده در روستاها و نقاط شهری جزیره انجام شده است.

فرماندار شهرستان قشم بیان کرد: تقویت سطح خدمات امکان گردشگری روستایی و اسکله‌های گردشگری با همراهی دهیاری‌ها در طول سال انجام که آسفالت معابر و پارکینگ‌ها، آبرسانی به بخش‌های خدماتی، تکمیل و تجهیز بستر خدمات ضروری بخشی از آن می‌باشد.

محمدحسینی‌تختی تصریح کرد: حضور اتباع خارجی، عدم محاسبه جمعیت آنان در آمارهای رسمی نفوس و مسکن و تاثیر این قشر بر نیازهای خدماتی در قشم مشکلات و معضلاتی را به همراه دارد که گره‌گشایی از آن نیازمند مشارکت جمعی مسئولان است.

وی گفت: امکانات و بودجه‌ها باید متناسب با حجم جمعیت شناور و گردشگران ورودی به جزیره قشم اختصاص پیدا کند که تحقق این مهم به همراهی دولت و نمایندگان مجلس نیاز دارد.

فرماندار شهرستان قشم در پایان خاطرنشان کرد: با مجموع اقدامات انجام شده، سنگ‌بنای مناسبی برای ارائه خدمات به گردشگران در جزیره قشم گذاشته شده و به منظور رقم زدن نوروزی شاد و خاطره‌انگیز برای هموطنان برمبنای فرهنگ اصیل ایرانی خود را در وهله نخست میهمان‌دار می‌دانیم.