آمادگی مناطق آزاد برای برگزاری کنسرت‌ های خیابانی

مدیر هنری، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آمادگی این دبیرخانه برای میزبانی از خوانندگان و هنرمندانی که قصد دارند کنسرت‌ها و برنامه‌های فضای باز رایگان را در مناطق محروم به ویژه مرزنشینان اطراف مناطق آزاد داشته باشند خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی حسنلو در گفت‌ […]

مدیر هنری، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از آمادگی این دبیرخانه برای میزبانی از خوانندگان و هنرمندانی که قصد دارند کنسرت‌ها و برنامه‌های فضای باز رایگان را در مناطق محروم به ویژه مرزنشینان اطراف مناطق آزاد داشته باشند خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی حسنلو در گفت‌ و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی آمادگی کامل خود را برای میزبانی از هنرمندانی که قصد دارند برای مرزنشینان کنسرت خیابانی در داخل منطقه آزاد اجرا کنند اعلام می‌کند، اظهار کرد: در اطراف مناطق آزاد مناطق مرزی و کم برخوردار بسیار زیادی وجود دارد که در شرایط فعلی اقتصاد تحت فشار هستند نیازمند حمایت‌های مالی و فرهنگی برای نشاط هر چه بیشتر اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: به طور حتم بومیان و افراد کم برخوردار در مناطق محروم نیز نیازمند حمایت‌های فرهنگی هستند و اگر هر یک از خوانندگان کشور بخواهند در مناطق آزاد کنسرت خیابانی برگزار کنند، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی زمینه‌های لازم را جهت این اتفاق فراهم می‌کند و مناطق ارس، ماکو، اروند و چابهار از هم اکنون آمادگی خود را برای میزبانی در این راستا اعلام کرده‌اند.

مدیر هنری، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه برخی مناطق آزاد را صرفا منطقه آزاد کیش می‌دانند، گفت: کیش شرایط متفاوتی نسبت به سایر مناطق آزاد در کشور دارد و غالبا در این منطقه مسافران هستند که به کنسرت می‌روند؛ اما همانطور که مطلع هستید در مناطق آزاد کشور مناطق مرزی و محروم زیادی وجود دارد که شرایط آنها متفاوت است و هر یک از هنرمندان که بخواهند در برنامه‌ای فرهنگی برای همبستگی و همدلی ملی داشته باشند حمایت‌های لازم جهت انجام آن صورت می‌گیرد.

حسنلو افزود: حتی در کیش نیز روستاهای محرومی وجود دارد که می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی، هنری را نیز در این روستاها مد نظر قرار دهیم. هزینه آماده سازی فضای باز توسط دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تامین می‌شود و سایر هزینه‌های لجستیکی و میزبانی از هنرمندانی که قصد دارند در این کمپین شرکت کنند، فراهم می‌شود.

حسنلو با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند جهت هماهنگی با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تماس بگیرند، بیان کرد: به طور حتم صدور مجوز، تامین امنیت و سایر فرآیندهای اجرای چنین برنامه‌هایی در مناطق آزاد همانند سرزمین اصلی نیست و با سهولت بیشتری کار قابل پیشبرد است؛ بنابراین از تمامی هنرمندان بزرگ دعوت می‌کنیم که اگر قصد دارند به بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی در مناطق مرزی و محروم کمک کنند با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تماس بگیرند.

اخیرا برخی از خوانندگان به منظور بهبود فضای فرهنگی و هنری اعلام کردند که قصد دارند کنسرت‌های خیابانی رایگان را برای مردم اجرا کنند تا اینگونه در شرایط فعلی که کشور با مشکلات مختلفی روبرو شده است حداقل برای چند ساعتی هم که شده به بهبود فضای فکری آنها کمک شود.