مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

استقرار اکیپ غربالگری بیماری کرونا در مبادی ورودی و خروجی قشم

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم از استقرار اکیپ‌های بهداشتی مجهز به تجهیزات بهداشتی و تب‌سنج که در صورت نیاز برای تست تب مسافران ورودی و خروجی از مبادی مختلف جزیره قشم برای رفع نگرانی و دغدغه مردم خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر پاکنژاد با اعلام این خبر گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، همه ورودی‌های جزیره قشم اعم از فرودگاه و ترمینال‌های دریایی کنترل خواهند شد.

وی افزود: در ادامه تدابیر پیشگیرانه و در پاسخ به درخواست مردم، تا زمان کنترل بیماری و تثبیت اوضاع، اکیپ غربالگری بیماری کرونا در فرودگاه بین‌المللی قشم، اسکله‌های پل-‌لافت و سایر بنادر همچون شهید حقانی و هرمز که با بندر قشم تبادل مسافر دارند، مستقر و تمام ورود و خروج‌های جزیره را مورد سنجش قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم ادامه داد: همچنین بنادر مسافری قشم، بندرعباس و هرمز در برنامه‌ای مشترک اقدام به ضدعفونی دست‌های مسافران، شناورهای مسافری و همچنین فضای مربوط به ترمینال‌ها، مراکز عمومی و سرویس‌های بهداشتی کرده‌اند.

به گفته پاکنژاد؛ برای غربالگری ورودی مسافران ورودی و خروجی جزیره قشم نیز با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان از دستگاه‌های تب‌سنج استفاده می‌شود و با توجه به علائم بیماری، در بدو ورود مسافران به جزیره قشم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: همچنین اکیپ‌های بهداشتی در مبادی ورودی بنادر مسافری حاضر هستند و با بررسی وضعیت مسافران به غربالگری آنها می‌پردازند.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم گفت: همه دستگاه‌های شهرستان قشم در حال آماده باش هستند و نهادهای خدماتی برای نظافت و ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی و مراکز عمومی در حال انجام وظیفه هستند.

پاکنژاد در ادامه تصریح کرد: همچنین به منظور آشنایی بیشتر با هماهنگی و اقدام مشترک با بندر شهید حقانی و هرمز، کارشناسان شبکه بهداشت شهرستان بندرعباس دوره آموزشی بهداشتی برای کارکنان و خدمه شناورهای متردد در مسیرهای قشم‌-بندرعباس‌-‌هرمز با حضور تمام پرسنل شناورهای مسافری در بندر شهید حقانی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و با هماهنگی‌های صورت گرفته، بیش از ۵۰۰۰ماسک بهداشتی در اختیار ارگان‌های مرتبط با مردم قرار گرفته و در مبادی ورودی و خروجی جزیره میان مسافران توزیع گردیده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته برای کنترل مسافر در شرایط کنونی تا رفع کامل نگرانی، تمامی اسکله‌های گردشگری در جزیره قشم تعطیل خواهد بود.

پاکنژاد در پایان خاطرنشان کرد: تمامی نیروها و پرسنل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم با حفظ نکات بهداشتی به خدمت‌رسانی به مردم مشغول هستند و برای رفع نگرانی‌های موجود با تمام قوا اقدامات لازم را انجام می‌دهند.