مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

اصلاح ساختارهای سازمانی، از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سه مولفه اصلي علم و خرد، آداب و تفکر و خلاقیت را براي رسيدن به اهداف تعيين شده در راستاي تحقق سياست‌هاي كلان منطقه آزاد كيش برشمرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی کشاورز در نشست با نوکارآفرینان ‌کیش، به برگزاری جلسات متعدد و هدفمند با سرمایه‌گذاران کیش اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت نسلی تلاشگر توجه به سه مولفه اصلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به موفقیت‌های برخی کشورها، تلاش، خلاقیت و پشت کار را عامل رسیدن به موفقیت دانست و گفت: برای رسیدن به نقطه‌ مطلوب و طلایی باید نسلی تلاش‌گر بوده و از سه مولفه علم و خرد که از داده‌ها و اطلاعات حاصل می‌شود، آداب هر کاری و تفکر و خلاقیت غافل نشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر اصلاح فرآیندها برای رسیدن به موفقیت در هر حوزه‌ای، تصریح کرد: ‌حلقه‌های طلایی بین دانش و ارزش باید بررسی شوند.

کشاورز اذعان داشت: نظم و ساماندهی، اصلاح ساختارهای سازمانی، تعیین‌تکلیف پرونده‌های معطل و ایجاد گرو‌ه‌های تخصصی، از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش هستند.

به گفته وی؛ مناطق آزاد در تمام دنیا کمتر از ۱۰هزار هکتار و در مناطق غیرمسکونی با در اختیار داشتن زیرساخت‌های لازم ازجمله زمین توسط دولت درحال فعالیت هستند؛ اما در جزیره کیش که ازجمله بهترین مناطق آزاد در ایران به‌شمار می‌رود، با چنین شرایطی مواجه نیستیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این مطلب که تعدد قوانین و تغییرات مداوم مسئولان در ایران مانع پیشرفت و رسیدن به کمال است، بر محدودیت اختیارات و ابلاغ بخشنامه‌های سلیقه‌ای تاکید کرد و ادامه داد: مناطق آزاد بدون مزایا و قوانین خود، تفاوتی با سرزمین اصلی ندارد.

کشاورز افزود: هر تغییری نیازمند مطالعه است و این مهم باید موردتوجه قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با اشاره به آیه‌ «ان‌الباطل‌ کان زهوقا» خاطرنشان کرد: اگر ایرادهای خود را برطرف ‌کنیم، مسیر باز و نتیجه محقق می‌‌شود.

همچنین، امیرمیثم گیاهی مدیر اجرایی شتاب‌دهنده رادمان کیش با بیان این که ایجاد آکادمی کارآفرینی با مشارکت دانشگاه‌های معتبر کیش و ارائه‌‌ شتاب‌دهنده‌‌ها برای توسعه این اکوسیستم، مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: کارآفرینان سنتی باید با نگاه نوآورانه به ارزش افزوده‌ بالاتر و ارائه‌ی خدمات خلاق، سهل‌تر، ارزان‌تر، سریع‌تر و هوشمندتر دست یابند.

گفتنی است،‌ حسین خسروی بنیان‌گذار ویکست، احمد کتابفروش دبیر سندیکای صنایع کیش، زهره شریفیان مدیرعامل شرکت فن‌آفرین پارس، کاوه هدایت‌نژاد بنیان‌گذار دامونان، و پرویز عطایی معاون اداره نوآوری کیش از سخنرانان این نشست بودند.

لازم بع ذکر است، سلسله نشست‌های کارآفرینی با محوریت شعار «کیش، بهشت کارآفرینان» سه‌شنبه هر هفته از ساعت‌۱۷ تا ۱۹ در مرکز نوآوری کیش برگزار می‌شود.