مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس اعلام کرد:

اعطای تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت‌های فناور

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس از آغاز اعطای تسهیلات صندوق پژوهش و فناوری ارس به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، پریسا بهلولی افزود: سال گذشته صندوق پژوهش و فناوری ارس برای اولین بار در شمال غرب کشور و در بین مناطق آزاد ایران تاسیس شد و امسال همزمان با نمایشگاه رینوتکس‌۲۰۱۹ تبریز فعالیت خود را با اعطای تسهیلات تصویب شده به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در منطقه آزاد ارس آغاز کرد.

بهلولی تاکید کرد: هم‌اکنون ۱۱شرکت دانش‌بنیان نوپا، ۴شرکت دانش‌بنیان صنعتی، ۳۴شرکت فناور نوپا، ۵۳شرکت فناور صنعتی و ۷شرکت استارتاپی در منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفت شرکت فناور و دو شرکت دانش‌بنیان نوپای فعال در ارس در نمایشگاه حضور داشتند، گفت: شش شرکت فناور نوپای دیگر که در نمایشگاه حضور نداشتند، طرح‌ها و ایده‌های فناورانه خود را برای داوری به جشنواره ربع رشیدی ارائه کردند.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس ادامه داد: در منطقه آزاد ارس اکوسیستم فناوری از سال‌های گذشته ایجاد شده و این اکوسیستم در حال تکمیل است.

بهلولی با اشاره به مشوق‌های ارائه شده به شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها گفت: در منطقه آزاد ارس علاوه بر مزایای قانونی تعریف شده برای تمام فعالان اقتصادی و صنعتی، مشوق‌های جدیدی نیز برای شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تعریف شده است تا این افراد خلاق، بیش از پیش برای حضور در ارس علاقمند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تحویل سوله‌های آماده برای تولید و حل مشکلات مالی این شرکت‌ها با تاسیس صندوق پژوهش و فناوری در منطقه آزاد ارس مهیا شده است و تمام نیازهای این شرکت‌ها پوشش داده می‌شود.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور ارس گفت: ۵۰هکتار زمین در منطقه آزاد ارس برای تولید و صادرات محصولات دانش‌بنیان اختصاص یافته است و در آینده نزدیک سوله‌ها و دفاتر کار در این محل ایجاد می‌شود.

گفتنی است، هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز، موسوم به رینوتکس‌۲۰۱۹ با حضور جمعی از مقام های کشوری و استانی برپا شد. این نمایشگاه ۱۳ تا ۱۷آبان‌ماه جاری در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.