اعلام آمادگی سفرای کشورهای خارجی جهت سرمایه‌گذاری در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مشوق‌ها، مزیت‌ها و تسهیلات در نظر گرفته شده برای سرمایه‌گذاری، فرصت مغتنمی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کیش است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در حاشیه کیش اینوکس‌۲۰۱۹ در جمع سفرا و نمایندگان کشورهای حاضر در این نمایشگاه که در سالن خوارزمی مر کز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد، افزود: کیش آماده همکاری با کشورهای خارجی ازجمله کشورهای همسایه است.

مظفری با بیان اینکه  این جلسه فرصتی است برای معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جزیره در حوزه‌های صنعتی، عمرانی، سرمایه‌گذاری و گردشگری گفت: صدور مجوز فعالیت اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، واگذاری زمین با قیمت‌های دولتی و ارزان به صورت پرداخت ۲۰درصد نقد و ۸۰درصد اقساط در بازه زمانی ۴۸ماهه، از جمله تسهیلاتی است که از سوی سازمان منطقه آزاد کیش برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و شرایط مشارکت برای فعالیت اقتصادی را فراهم کرده است.

وی مزیت‌ها و مشوق‌های معافیت مالیاتی را برای سرمایه‌گذاران در جزیره کیش ۲۰سال عنوان کرد و اظهار کرد: بعد از گذشت این بازه زمانی، سرمایه‌گذاران طی ۵سال از ۳۵درصد تخفیف معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش وجود گمرک مستقل را یکی از ظرفیت‌های جزیره کیش برشمرد و گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی که مواد اولیه تولیدی را به جزیره وارد می‌کنند و محصول خود را به سرزمین اصلی صادر می‌کنند از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

مظفری عدم نیاز به روادید را یکی از مزیت‌های کیش برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی برشمرد و افزود: بستر‌سازی‌ها و امکانات مناسب برای سرمایه‌گذاری در جزیره کیش فراهم است.

وی با اشاره به متن سخنرانی سفیر افریقایی در آیین گشایش کیش اینوکس‌۲۰۱۹ گفت: میزان سرمایه‌گذاری در جزیره کیش ۵۰۰هزار میلیارد تومان است و این سازمان آمادگی دارد که با تیم کارشناسی حاضر در کیش و تهران، موضوعات مطرح شده در این جلسه را مورد بحث و بررسی قرار دهد و از تجربه کشورهای آفریقای جنوبی در بازارهای مالی استفاده کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص روابط منطقه آزاد کیش و افغانستان گفت: روابط قوی و همکاری‌های خوبی با افغانستان در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری برقرار است و رایزنی‌ها برای راه‌اندازی پروازهای هواپیمایی کیش، از هرات و مزار شریف به کیش و مشهد و همچنین مسیر مخالف، در حال انجام است.

مظفری ادامه داد: در حوزه درمانی نیز به دلیل وجود خدمات باکیفیت و امکانات خوب، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی منطقه آزاد کیش میزبان گردشگران سلامت از افغانستان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵هزار افغان در جزیره کیش مشغول به کار هستند، عنوان کرد: از این رقم برای تعداد ۲هزار و ۵۰۰نفر مجوز کار صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان اظهار داشت: در حال حاضر نیز منتظر نتایج ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران افغانی هستیم که در پی اعلام آن به افغانستان سفر خواهیم کرد.

همچنین سفیر قزاقستان در این نشست، از کیش به عنوان یکی از زیباترین مناطق در ایران یاد کرد و با بیان اینکه شرایط خوبی در ایران برای سرمایه‌گذاری مهیا است، گفت: فرصت‌ها و مزیت‌های جزیره کیش برای سرمایه‌گذاری بسیار مطلوب است و این پتانسیل را با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های علاقمند به اشتراک خواهیم گذاشت.

وی افزود: تمایل داریم با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در آینده نزدیک پرواز کیش-‌گرگان -اکتان توسط شرکت هواپیمایی کیش راه‌اندازی شود.

همچنین سفرا و رایزن‌های اقتصادی کشورهای حاضر در کیش اینوکس‌۲۰۱۹ ضمن اعلام آمادگی جهت مشارکت و همکاری‌های اقتصادی اعلام کردند که تسهیلات در نظر گرفته شده در جزیره کیش را به سرمایه‌گذاران کشورهای متبوع خود معرفی می‌کنند.

گفتنی است؛ نمایشگاه اینوکس کیش دوشنبه ۲۷آبان‌ماه با حضور سفرای کشورهای لهستان، آفریقای جنوبی، قزاقستان و همچنین کاردار مجارستان، نفر دوم سفارت تاجیکستان، سفیر، رایزن اقتصادی و کارمند سفارت آفریقای جنوبی، رایزن اقتصادی کشور بلژیک، دبیر اول کشور روسیه به همراه رایزن اقتصادی  این کشور و دبیر امور خارجه الجزایر گشایش یافت.