مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد:

افتتاح و احداث ۵۳پروژه بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی در هفته دولت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: همزمان با هفته دولت، 53پروژه بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی با سرمایه‌گذاری بالغ بر 3500میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم برای 891نفر در منطقه آزاد انزلی افتتاح و عملیات احداث آنها آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رضا مسرور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و بزرگداشت هفته دولت افزود: پروژه‌های غیرصنعتی که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، طی هفته دولت در این منطقه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، مشتمل بر ۸پروژه و با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۱۴۷۰میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۷۹نفر است.

وی اظهار داشت: در این ایام مبارک، ۱۲کندوی سیلوی غلات با ظرفیت ۴۵هزار تن، ۳دستگاه مخزن روغن به ظرفیت ۱۶۵۰۰مترمکعب، مدرسه تخصصی بادبانی، یک واحد فروشگاهی، مجتمع اقامتی و مسکونی، راه‌اندازی خط تفریحی و مسافری از منطقه آزاد انزلی به شهر انزلی و شرکت خدمات فناوری اطلاعات در زمینه کسب و کار نوین، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی در ارتباط با پروژه‌های سرمایه‌گذاری صنعتی بخش خصوصی که در این هفته مبارک، به صورت رسمی در مدار تولید قرار می‌گیرند، افزود: ۱۰طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۶۵۳میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی منطقه به صورت رسمی در مدار تولید قرار می‌گیرند، طرح‌هایی که زمینه اشتغال‌زایی مستقیم برای ۱۴۶نفر را فراهم نموده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در این میان شروع به کار رسمی نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک (CHP) با سرمایه‌گذاری ۹میلیون یورویی و ۴۰۰میلیارد ریالی بخش خصوصی، حائز اهمیت است.

مسرور افزایش ظرفیت‌های اشتغال‌زایی برای ساکنین بومی منطقه را جزء اولویت‌های سازمان متبوع خود در قبال پروژه‌های سازمانی و بخش خصوصی عنوان کرد و حوزه‌های فعالیت این طرح‌های تولیدی-‌صنعتی را نیروگاه تولید برق مقیاس کوچک، تولید مواد شیمایی، پوشاک، دوربین مدار بسته، محصولات آرایشی و بهداشتی، تولید انواع ورق‌های فرم‌دهی شده، روکش درب، جلیقه نجات و انواع مصنوعات خانگی اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به جوامع محلی از سوی سازمان و در جهت ارتقاء کیفی استانداردهای زندگی در روستاهای منطقه، ۲۱پروژه عمران روستایی با صرف هزینه بالغ بر ۲۳میلیارد ریالی از محل منابع این سازمان در سطح منطقه افتتاح می‌شوند، افزود: از سوی دیگر ۳پروژه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بندری با مجموع سرمایه‌گذاری ۸میلیارد ریالی از سوی این سازمان، افتتاح می‌شوند.

مسرور با بیان اینکه منظرگاه ساحلی منطقه، پروژه‌های فناوری اطلاعات و مسکن مددجویان کمیته امداد به مناسبت این هفته از محل منابع داخلی و درآمدی این سازمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، اضافه کرد: دانشکده فنی و حرفه‌ای نیز با هزینه ۳۲میلیارد ریالی وزارت علوم به صورت رسمی شروع به کار می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تعداد پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها از سوی بخش خصوصی در هفته دولت آغاز می‌شود را ۶طرح سرمایه‌گذاری با میزان سرمایه‌گذاری ۱۳۱۵میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۵۶۶نفر بیان کرد و گفت: عملیات احداث ۲باب انبار سرپوشیده به مساحت ۶۰۰۰مترمربع و ۴دستگاه مخزن به ظرفیت ۲۸۰۰۰مترمربع در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین و ۴واحد تولیدی پوشاک نیز در این هفته آغاز می‌شود.