افتتاح پروژه‌های منطقه آزاد کیش با حضور مرتضی بانک در هفته دولت

همزمان با هفته دولت، پروژه‌های منطقه آزاد کیش در بخش‌های فرهنگی، عمرانی، تولیدی و صنعتی و سرمایه‌گذاری با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افتتاح می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، در هفته دولت، طرح‌های قابل افتتاح در منطقه آزاد کیش ۷طرح، تعداد بازدیدها ۵طرح و تعداد ۵طرح نیز رونمایی خواهد شد.

در پنجمین روز از هفته دولت در مراسمی، مرکز نوآوری کیش که شامل موسسه آموزشی علوم و فنون کیش، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها است، افتتاح می‌شود.

همچنین عملیات اجرایی توسعه شبکه زیرساخت فیبرنوری و احداث تونل ارتباطی جزیره کیش آغاز می شود. این پروژه به مساحت ۶۰کیلومتر و با سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط شرکت فناپ تلکام با هدف ساخت، بهره برداری و انتقال (BOT)‌به مدت یک سال طراحی و اجرا خواهد شد.

پروژه ساختمان اداری پلیس راهور جزیره کیش، پروژه مسکونی فرهیختگان، شهربازی کوروش و کارخانه کیش چوب از دیگر پروژه‌هایی است که با حضور مرتضی بانک افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه ساختمان اداری پلیس راهور کیش توسط شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، در مساحتی به طول ۳هزار مترمربع در دو بخش ساختمان اصلی با مساحت ۸۰۰مترمربع و ساختمان نگهبانی به مساحت ۳۰۰مترمربع افتتاح می‌شود.

پروژه مسکونی فرهیختگان نیز در زمینی به مساحت ۲هزار و چهارصد مترمربع و تعداد ۶۴واحد مسکونی در این جزیره مرجانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهر بازی کوروش نیز با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۵۰میلیارد ریال در مساحتی به طول بیش از ۲هزار مترمربع با ۸۰دستگاه تجهیزات بازی و سرگرمی افتتاح می‌شود.

کارخانه کیش چوب نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۸هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۰هکتار راه‌اندازی می‌شود. این کارخانه تولیدی، اشتغال بیش از چهارصد نفر نیروی کار را به همراه دارد.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه این سفر، از برنامه راهبردی و نرم‌افزارهای حقوقی معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی خواهد کرد.

همچنین برگزاری نشست مشترک با حضور سرمایه‌گذاران و اصناف جزیره کیش از دیگر برنامه‌های دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر خواهد بود.