با حضور مشاور رئیس‌جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفت:

افتتاح ۱۷پروژه با ۲هزار و ۴۴۲میلیارد ریال اعتبار در منطقه آزاد قشم

همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، 17طرح عمرانی، صنعتی، گردشگری و خدماتی با دو هزار و 442میلیارد ریال سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و بخش خصوصی تحت حمایت این سازمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محوطه‌سازی و اِلمان میدان پلیس، احداث مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ایران زمین، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی غرب جزیره قشم به طول ۱۰۰کیلومتر و قطعه‌۱ بزرگراه مرکزی (میدان درگهان تا سه‌راه دیرستان) بخشی از هفت پروژه عمرانی است که با اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری رسید.

فاز‌۲ بلوار پیامبر اعظم‌(ص) حدفاصل منابع آب تا میدان هنگام، کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی سایت ثمن و کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی چهار‌راه رسالت تا چهار‌راه فلسطین نیز بخش دیگر پروژه‌های عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم است که با بیش از یکهزار و ۱۲۲میلیارد ریال با حضور مرتضی بانک افتتاح شد.

طرح آسفالت ۲۴۱۰۰۰مترمربعی معابر ۱۷روستای جزیره قشم با ۱۱۰میلیارد ریال اعتبار هم با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن شهرستان قشم به بهره‌برداری رسید.

سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در طرح زمین چمن مصنوعی روستای هلر با واگذاری ۲۹۰۰مترمربع زمین و تقبل یک میلیارد ریال از هزینه ۱۰میلیارد ریالی این طرح با دهیاری این روستا و فرد خیری که هزینه ساخت آن را به عهده گرفت، مشارکت کرده است.

سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در طرح ساخت ۲۰۰واحد مسکونی با تخصیص زمین و تامین برخی زیرساخت‌ها مانند فاضلاب، خیابان کشی، در این پروژه ۳۵۰میلیارد ریالی مشارکت داشته است.

همچنین چهار طرح تولیدی بخش خصوصی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه‌های بسته‌بندی آب معدنی، تولید ماهی خشک (شرکت عمل آوری شهاب نقره‌ای قشم)، تولید فرآورده‌های غذایی (شرکت هورشید نگین قشم)، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی (شرکت آبگون سفیر) مجموعا با سرمایه‌گذاری ۶۹۱میلیارد ریال و سرمایه‌گذاری ارزی یک میلیون ۷۰۰هزار یورو به بهره‌برداری رسید.