معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خبر داد:

افزایش صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق/ تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزایش صادرات از منطقه آزاد اروند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: صادارت کالا از منطقه آزاد اروند به عراق طی 2ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال از نظر ارزش مالی 30درصد رشد داشته است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، سیدعلی موسوی افزود: صادرات کالا از مرز تجاری شلمچه و مرز آبی خرمشهر در فروردین‌ماه سالجاری افزون بر۴۰میلیون دلار بود که در مقایسه با۳۱میلیون دلار صادرات در مدت مشابه سال گذشته ۹میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد.

وی به افزایش ۶۹درصدی صادرات کالای غیر نفتی از طریق بندر آبادان در سالجاری اشاره کرد و گفت: در سال جاری افزون بر هشت میلیون دلار انواع کالا ازجمله کلینکر، شمش فولادی، صنایع فولادی و میلگرد، خشکبار، صیفی‌جات به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، اندونزی و تایلند صادر شده است.

موسوی خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شناسایی سرمایه‌گذار با هدف ایجاد کسب و کار پربازده در منطقه آزاد اروند را از اهداف این سازمان دانست و گفت: در حال حاضر ۱۶۶واحد فعال تولیدی با بیش از ۱۰هزار نفر نیروی تخصصی، کارمند، کارگر مشغول فعالیت هستند که ۶۸واحد فعال در شهرک صنعتی آبادان و ۶۸واحد فعال در شهرک صنعتی خرمشهر و ۲۹واحد خارج از سایت صنعتی قرار دارند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تضمین امنیت سرمایه‌گذار خارجی، جزء اولویت‌های سازمان منطقه آزاد اروند است که از طریق دولت جمهوری اسلامی ایران و سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی کشور، این کار در حال انجام است.

گفتنی است، منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷۴۰۰هکتار در شمال‌غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند رود و کارون واقع است. این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت است که با داشتن ظرفیتی از قبیل حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.