معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

افزایش ۲۹درصدی ورود گردشگران به منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: آمار گردشگران خارجی ورودی به منطقه آزاد ارس در سال جاری با ۷۴درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۵۲۹هزار نفر رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، یوسف داداش‌زاده با اعلام این خبر افزود: شمار مسافران داخلی ورودی به این منطقه هم در مدت سپری شده از سال جاری با ۲۹درصد افزایش به بیش از ۱۰میلیون و ۳۱۱هزار نفر رسید.

وی اظهار کرد: میزان گردشگران داخلی و خارجی با حداقل یک شب اقامت در این منطقه در ۱۰ماه گذشته نیز به ترتیب ۲۵ و ۴۷درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته رشد داشته است.

داداش‌زاده با اشاره به افزایش ۲۳درصدی تعداد تخت های اقامتی در منطقه آزاد ارس در این مدت گفت : هم‌اکنون امکان اقامت ۱۵هزار و ۵۴۴نفر در مراکز اقامتی این منطقه فراهم شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد ارس افزود: در زمان حاضر ۸هتل و مرکز اقامتی با ظرفیت ۴۶۵اتاق در ارس در حال ساخت است که یکی از آنها هتل ۵ستاره با ۱۱۳اتاق است.

داداش‌زاده همچنین از افزایش ۲۶درصدی ظرفیت مراکز پذیرایی منطقه آزاد ارس در ۱۰ماه امسال خبر داد و افزود: ظرفیت پذیرش این مراکز شامل رستوران، کافی شاپ و سفره‌خانه سنتی از ۴هزار و ۵۳۷نفر در ۱۰ماه پارسال به ۵هزار و ۷۳۰نفر رسیده است.