امضاء تفاهم‌نامه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه «دوست اتیسم»

?شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه “دوست اتیسم” در راستای رفاه حال خانواده‌ها و فرزندان دارای اختلال اتیسم در فضای فرودگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. ? به گزارش اخبار آزاد مناطق، کودکان مبتلا به اختلال اتیسم یا درخودماندگی به علت ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، ممکن است در فرودگاه و هواپیما رفتارهای متفاوت و خارج […]

?شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و موسسه خیریه “دوست اتیسم” در راستای رفاه حال خانواده‌ها و فرزندان دارای اختلال اتیسم در فضای فرودگاهی، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

? به گزارش اخبار آزاد مناطق، کودکان مبتلا به اختلال اتیسم یا درخودماندگی به علت ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند، ممکن است در فرودگاه و هواپیما رفتارهای متفاوت و خارج از هنجاری را از خود نشان دهند و همین امر پرواز را به یک معضل نگران‌کننده برای والدین آنها نیز تبدیل می‌کند. در این میان فقدان شناخت کافی از اختلال اتیسم در بین کارکنان فرودگاه‌ها و خدمه پرواز، وجود قوانین و چهارچوب‌های فرهنگی، بازرسی‌های بدنی، صف و تاخیرهای طولانی و… نیز به تشویش و آشفتگی بیشتر این کودکان منجر می‌شود.

?بر این اساس و در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) به تازگی تفاهم‌نامه‌ای با موسسه خیریه “دوست اتیسم” به منظور تسهیل حضور خانواده‌های دارای فرزند با اختلال اتیسم و ارائه خدمات ویژه فرودگاهی به آنان به امضا رسانده است.

? از این پس خانواده‌های دارای فرزند با اختلال اتیسم می‌توانند با همراه داشتن کارت عضویت موسسه “دوست اتیسم” خارج از نوبت و صف‌های موجود، از مبادی ورودی و خروجی و گیت‌های بازرسی فرودگاه با رعایت قوانین و مقررات امنیتی عبور کنند.

?همچنین براساس این تفاهم‌نامه، مقرر شده بنرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی درخصوص اختلال اتیسم در محوطه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نصب گردد و موسسه موظف است نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با اتیسم برای کارکنان شرکت و راهنمایی ایشان اقدام نماید.