مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد:

انجام غربالگری کروناویروس در روستاهای جزیره قشم

یازدهمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با هدف آمادگی بیشتر کمیته‌های مختلف در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس و بیماری کرونا در جزیره تشکیل شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این جلسه به ریاست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان و با حضور قائم مقام، دبیر و روسای کمیته‌ها در محل مرکز بین‌المللی رشد برگزار شد.

حمیدرضا مومنی در این جلسه با تشکر از اقدامات خوب صورت گرفته برای کنترل شیوع ویروس کرونا در سطح جزیره، اظهار کرد: طی روزهای گذشته شبکه بهداشت و درمان و همچنین کادرهای بهداشتی و درمانی شهرستان قشم اقدامات خوبی را در جهت آگاهسازی مردم و مقابله با این ویروس به انجام رسانده‌اند.

وی ادامه داد: با همکاری خوبی که میان سازمان منطقه آزاد قشم، شبکه بهداشت و درمان و سایر نهادها ایجاد شده، وضعیت کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری در جزیره قشم نسبت به سایر نقاط استان هرمزگان در وضعیت خوبی قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: هتل‌های موجود در جزیره قشم و همچنین اصناف مختلف و مجتمع‌های تجاری به صورت داوطلبانه و در جهت مقابله با شیوع بیشتر ویروس کرونا پای کار آمده‌اند و امیدواریم با این اقدامات، با سرعت بیشتری بتوانیم از بحران عبور کنیم.

به گفته مومنی؛ مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اقدامات خوبی در جهت تجهیز کادر درمانی برای پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری در قشم صورت گرفته و در روزهای آینده با تامین ملزومات مورد نیاز غربالگری روستاهای جزیره نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های مربوط به تردد در مبادی ورودی و خروجی جزیره قشم، تصریح کرد: تردد در مبادی مختلف ورودی جزیره قشم باید مدیریت شود و طبق برنامه اعلام شده، اولویت اصلی ما در این مورد قشموندان و ساکنان جزیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر حفظ سلامت پزشکان و پرستاران این منطقه، ادامه داد: سلامتی کادر درمانی برای آینده جزیره مهم است و با همکاری و همراهی بخش‌های مختلف می‌توانیم با موفقیت از این بحران عبور کنیم.

 

کمبودی از لحاظ تجهیزات درمانی وجود ندارد

در ابتدای یازدهمین جلسه ستاد خدمات اجرایی سفر قشم دکتر حمیدرضا بهزادی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان درباره وضعیت موجود و طی کردن روند درمانی افراد مبتلا و بیماران مشکوک به کرونا ویروس در جزیره قشم گزارشی ارائه کرد.

وی با تقدیر از همراهی و حمایت‌های صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم برای عبور از این بحران، تصریح کرد: در حال حاضر کمبودی از لحاظ اقلام و تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی در شهرستان قشم وجود ندارد و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز به عموم مردم با توجه به نیاز جزیره، انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ادامه داد: برای استفاده از امکانات موجود در بیمارستان پیامبر اعظم‌(ص) و بیمارستان جی‌جیان و همچنین با تجهیز کلینیک خلیج فارس قشم با ظرفیت ۱۰۰تخت بیمارستانی مجهز آماده خدمات‌رسانی به بیماران احتمالی خواهد شد.

بهزادی خاطرنشان کرد: ایجاد و تجهیز یک مرکز برای گذران دوران نقاهت بیماران یکی از نیازهای اصلی قشم برای عبور از بحران کرونا ویروس است، که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم این مرکز نیز به زودی آماده خواهد شد.