اولین رویداد استارت‌آپی گردشگری ارس برگزار شد

اولین رویداد استارت آپی حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس با شرکت ۹تیم فعال در این حوزه برگزار شد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، این رویداد که برای اولین بار با هدف توسعه صنعت گردشگری برگزار گردید، در روزهای ۱۵ و ۲۱آبان‌ماه نیز در ارس ادامه خواهد داشت. در اولین جلسه این رویداد، قائم مقام سازمان […]

اولین رویداد استارت آپی حوزه گردشگری منطقه آزاد ارس با شرکت ۹تیم فعال در این حوزه برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، این رویداد که برای اولین بار با هدف توسعه صنعت گردشگری برگزار گردید، در روزهای ۱۵ و ۲۱آبان‌ماه نیز در ارس ادامه خواهد داشت.

در اولین جلسه این رویداد، قائم مقام سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه مناطق آزاد می‌توانند کانون توسعه اقتصادی کشور باشند، گفت: برای حرکت همسو با دنیای مدرن و حضور در بازارهای رقابتی به توان استارت‌آپ‌ها نیازمندیم.

صفر شاسفند افزود: با روند روبه رشد شرکت‌های خلاق و فناور، آینده اقتصاد جهانی را باید در گرو فناوری اطلاعات و ارتباطات دانسته و هم پای تحولات جهانی حرکت کنیم.

وی با اشاره به کلیات دستور اخیر رئیس‌جمهوری به مناطق آزاد گفت: زمینه‌سازی افزایش صادرات، جذب گردشگر، استقرار بانک‌های خارجی و پایلوت اجرای برخی برنامه‌ها براساس نیازهای کشور آخرین دستور رئیس‌جمهور برای مناطق آزاد در کمک به اقتصاد ملی است.

شاسفند با بیان اینکه اقتصاد دیجیتال‌، کارآفرینی دیجیتالی و دانش‌بنیان آی‌تی محور به سرعت در حال رشد است، اضافه کرد: زمینه‌های لازم برای ایجاد کسب و کارها بر پایه فناوری اطلاعات و توسعه تجارت الکترونیک در منطقه آزاد ارس وجود دارد و ما به صورت جدی حامی ایده‌های خلاق و کارآمد در این حوزه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مرکز رشد ارس تسهیل‌گر فرآیند تجاری‌سازی ایده‌ها بوده و صندوق پژوهشی و فناوری ارس نیز حامی مالی و معنوی استارت‌آپ‌ها می‌باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه با بیان اینکه وظیفه مناطق آزاد الگوسازی برای سرزمین اصلی است، گفت: یکی از اساسی‌ترین اهداف ایجاد مناطق آزاد، آزمایش و کاربردی کردن ایده‌های جدید برای اجرا در سرزمین اصلی می‌باشد و بهره‌گیری از توان استارت‌آپ‌ها هدف ما برای دستیابی سریع‌تر به این مهم است.

یوسف داداش‌زاده گفت: ارس سرشار از پتانسیل‌های بالقوه برای راه‌اندازی کسب و کارهای فناورانه و نوآور بوده و قطعا حلقه نامرئی زنجیره ارزش صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی استارت‌آپ‌ها هستند.

وی افزود: تاکید رئیس‌جمهور بر توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی در مناطق آزاد بیانگر اهمیت جایگاه کسب و کارهای خلاقانه و ایده‌های جدید و کارآمد برای تسریع و تسهیل در تحقق افزایش میزان درآمدزایی کشور و افزایش سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی مناطق آزاد است.

اولین رویداد استارتاپی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری برگزار گردید و ۱۵ و ۲۱آبان‌ماه نیز ادامه خواهد داشت.

در این رویداد توسعه ژئوتوریسم، استفاده از ظرفیت‌های کشورهای همجوار برای توسعه گردشگری، تبدیل منطقه به هاب گردشگری قفقاز جنوبی، صنایع دستی، بوم‌گردی و توسعه جوامع محلی، گردشگری روستایی، گردشگری مذهبی، اکوتوریسم، گردشگری تجاری، اقامت و رزرواسیون بررسی می‌شود.

این برنامه توسط مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس و با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برگزار شد.