مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

اولین کشتی حامل جو در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار کشتی غلات حامل جو با ظرفیت ۶۷هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بهروز آقایی افزود: اولین کشتی حامل جو که ازجمله کالا‌های اساسی مهم محسوب می‌شود، از مبدأ کشور اوکراین و به صورت مستقیم وارد این بندر اقیانوسی شد و عملیات پهلودهی و تخلیه آن درحال انجام است.

وی اظهار داشت: برای اولین بار کشتی غلات حامل جو با ظرفیت ۶۷هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد.

آقایی با اشاره به نقش بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی عنوان کرد: این بندر با دارا بودن تجهیزات پیشرفته تخلیه و بارگیری غلات فله، امسال رشد خوبی در این زمینه داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت ورود کالا‌های اساسی برای ما، در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷درصد رشد در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی داشته‌ایم.

آقایی با تاکید بر توانمندی بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی افزود: در این زمینه اقدامات زیادی صورت پذیرفته و کشتی‌های دیگر حامل جو و کالا‌های اساسی نیز به زودی وارد بندر چابهار خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با بازاریابی‌های داخلی و منطقه‌ای صورت پذیرفته در ۶ماهه نخست امسال در زمینه کالای شکر و نیز کالا‌های معدنی رشد بسیار چشمگیری داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود این روند روبه رشد تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.