مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با روسای دانشگاه‌ها مطرح نمود:

ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان در قشم با بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاه‌ها

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با روسای دانشگاه استان هرمزگان، دانشگاه آزاد واحد تهران و دانشگاه آزاد واحد قشم، بر استفاده بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها برای توسعه علمی منطقه تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در این دیدار اظهار کرد: توسعه آموزشی و فرهنگی جوامع محلی در کنار توسعه حوزه‌های صنعت، تجارت و گردشگری از مهم‌ترین رویکرد‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاه موجود در جزیره قشم، ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم در صورت همگرایی و هم‌راستایی دانشگاه‌های موجود در این منطقه می‌تواند از طریق دولت و وزارت علوم، زمینه جذب دانشجو در مقاطع مختلف و با توجه به نیازهای منطقه فراهم کند.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: اعمال استانداردهای بین‌المللی حوزه آموزش در مناطق آزاد و انتخاب رشته‌های متناسب با نیاز توسعه‌ای این مناطق، بخشی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

به گفته مومنی، با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور، منطقه آزاد قشم این توانایی را دارد که برای اجرای برنامه‌های مختلف علمی، صنعتی، شیلاتی و گردشگری برنامه‌ریزی کند.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان نمود: نیازهای منطقه آزاد قشم ارزیابی شده و توانایی و پتانسیل‌های منطقه‌ای آن مشخص است و امیدواریم با همکاری دانشگاه‌های مطرح کشور بتوانیم فضای اقتصاد دانش‌بنیان را در منطقه ایجاد کنیم.

گفتنی است، در این دیدار سیدمحمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، احسان کامرانی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و سراج‌الدین محبی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم حضور داشتند.