مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در همایش تجاری ایران و ازبکستان عنوان کرد:

ایجاد یک هاب لجستیکی میان چابهار و منطقه ویژه اقتصادی ناواییر ازبکستان

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه همایش تجاری ایران و ازبکستان که در چارچوب اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک دو کشور برگزار شد، گفت: شرایطی که کشور ازبکستان به لحاظ اقتصادی طی سال‌های اخیر تجربه کرده، با رشد اقتصادی قابل قبولی مواجه بوده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، عبدالرحیم کردی افزود: در زمینه‌های لازم برای دسترسی آسان به کریدورهای انتقال کالا، ظرفیت بسیار خوبی برای همکاری‌های ایران و ازبکستان از طریق کشورمان وجود دارد.

وی ادامه داد: در چارچوب فرصت‌های کریدور شمال-‌جنوب و امکانی که برای دسترسی به کشورهای جنوب شرق آسیا از طریق ایران ایجاد می‌شود، می‌توانیم از طریق چابهار، سرخس و ترکمنستان این شرایط را مهیا کنیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در جمع‌بندی که با طرف‌های ازبکی انجام شده است، می‌توانیم یک هاب لجستیکی با یکی از مناطق ویژه اقتصادی این کشور برقرار نماییم.

وی اضافه کرد: در بازدیدی که از یکی مناطق ویژه ازبکستان داشتیم، ظرفیت همکاری‌های مشترک مورد بررسی و توجه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: خوشبختانه مذاکرات بسیار خوبی بین دوطرف انجام گرفته است و امیدواریم که ارتباط مناسبی را بین منطقه ویژه ناواییر در ازبکستان و سرخس را ایجاد کنیم.

کردی افزود: با این پیوند همکاری با کشور ازبکستان به عنوان مرکز اصلی تجاری و اقتصادی کشورهای آسیای میانه می‌توانیم به سایر کشورهای منطقه دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم مبادلات تجاری کشور ازبکستان با هند، چابهار به عنوان یک بندر مهم می‌تواند نقش ویژه‌ای را در توسعه روابط این دو کشور ایفا نماید.

کردی اذعان نمود: در چارچوب همکاری‌های‌های مشترک می‌توانیم زمینه تسهیلات انبارداری و سایر مشوق‌های مرتبط به منطقه آزاد چابهار را به طرف ازبک ارائه کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در پایان اعلام کرد: به زودی میزبان هیاتی تجاری و اقتصادی از کشور ازبکستان در منطقه آزاد چابهار خواهیم بود و بسترهای همکاری مشترک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

گفتنی است، سیزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و ازبکستان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و مقامات دولتی ازبکستان و هیات‌های تجاری دو کشور در تاشکند در حال برگزاری است.