بازدید وزیر ارتباطات و معاون سیاسی وزیر امور خارجه از منطقه ویژه پیام: به صورت جدی پیگیر راه اندازی فرودگاه مسافربری پیام هستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: این وزارتخانه فهرست سوء استفاده کنندگان ارز مبادله ای در حوزه کاری خود را به مراجع ذیصلاح منعکس کرده است. به گزارش مناطق آزاد، محمد جواد آذری جهرمی روز شنبه در حاشیه نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون ورزش های کم بینایان و نابینایان در منطقه ویژه اقتصادی پیام […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: این وزارتخانه فهرست سوء استفاده کنندگان ارز مبادله ای در حوزه کاری خود را به مراجع ذیصلاح منعکس کرده است.

به گزارش مناطق آزاد، محمد جواد آذری جهرمی روز شنبه در حاشیه نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون ورزش های کم بینایان و نابینایان در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: انتظار می رود سایر وزارتخانه ها نیز فهرست سوء استفاده کنندگان از ارز مبادله ای را اعلام کنند.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست این شرکت ها را منتشر کرده و دستگاه قضایی، سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسی کل کشوردر حال بررسی موضوع هستند.

آذری جهرمی اضافه کرد: در هر حوزه ای که کشور با مشکلات بین المللی و اقتصادی مواجه شده،مردم با مسئولان همراهی کرده اند.

وی بیان داشت: هرچند مردم سختی ها را تحمل کرده اند اما فساد برایشان غیرقابل تحمل است.

آذری جهرمی گفت: همانگونه که رئیس جمهوری در نشست هیات دولت و سایر نشست ها تاکید داشتند باید فهرست سوء استفاده کنندگان از ارز مشخص شود.

وی ادامه داد: مردم را نباید نامحرم بدانیم و فهرست ها باید شفاف منتشر شود، اگر به بهانه های مختلف این کار را انجام ندهیم غیر قابل قبول است زیرا شفاف سازی به رشد کشور کمک می کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود به مسافربری شدن فرودگاه پیام البرز اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه ها در ستاد اقتصاد مقاومتی البرز، راه اندازی فرودگاه مسافربری پیام است که به صورت جدی این مساله در حال پیگیری بوده و مجوزهای مختلف اخذ شده است.

آذری جهرمی افزود: یکی از مشکلات برای مسافربری شدن فرودگاه پیام، مساله راه های دسترسی است که به همین منظور مقرر شد استانداری البرز در این خصوص اعتبار لازم اختصاص دهد و جاده دسترسی به فرودگاه پیام تعریض شود.

وی، یکی دیگر از مشکلات مسافربری شدن فرودگاه پیام، دفن زباله ها در نزدیکی این فرودگاه برشمرد و بیان داشت: نشست هایی با حضور استاندار البرزو دیگر مسئولان منطقه برای رفع مشکل برگزار شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه دفن زباله ها باعث تجمع پرندگان در اطراف فرودگاه می شود یا زباله ها براثر وزش باد به سمت فرودگاه به حرکت درآید به همین منظور باید محیط اطراف این مکان استاندارد سازی کرد.

آذری جهرمی افزود: مشکلات زیست محیطی با فعالیت فرودگاه پیام گره خورده که با جدیت در حال پیگیری موضوع هستیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن این مشکلات برطرف و ساماندهی شود.

وی ادامه داد: اگر روند اجرایی آماده سازی فرودگاه پیام با جدیت به پیش برود به احتمال در هفته دولت امسال اولین پرواز بین المللی از فرودگاه پیام به مقصد نجف اشرف انجام خواهد شد.

فرودگاه پیام البرز در جنوب غربی کرج واقع شده و اکنون از این فرودگاه استفاده باری می شود.