با حضور بیش از ۵ میلیون گردشگر در یازده ماهه سال ۹۶در منطقه آزاد انزلی

افزایش ۷۴ درصدی گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی به گزارش مناطق آزاد، تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری این منطقه در یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است. براین اساس از ابتدای فروردین تا اول اسفند ماه سال جاری […]

افزایش ۷۴ درصدی گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی

به گزارش مناطق آزاد، تعداد گردشگران ورودی به فاز تجارت و گردشگری این منطقه در یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴ درصد رشد داشته است.

براین اساس از ابتدای فروردین تا اول اسفند ماه سال جاری افزون بر ۵ میلیون و ۱۱۱ هزار نفر از محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید کردند و این تعداد در مقابل رقم ۲ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۶۸۸ گردشگری که در یازده ماهه سال ۹۵ در فاز تجارت و گردشگری منطقه حضور پیدا کردند،که بیانگر رشد قابل توجه ۷۴ درصدی تعداد گردشگران ورودی به این منطقه است.

بنابر این گزارش در حوزه گردشگران خارجی ورودی به فاز تجارت و گردشگری، در طول یازده ماه گذشته ۲۴۲۶ توریست بوده و این در حالی است که تعداد ۲۰۴۴ گردشگر خارجی در مدت مشابه سال قبل از این منطقه بازدید کرده اند و این آمار بیانگر افزایش ۱۹ درصدی، جذب گردشگر خارجی از سوی منطقه آزاد انزلی بوده است.

از سوی دیگر در این مدت در حدود ۴۲۰ هزار نفر از گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی در این منطقه اقامت داشته که در مقایسه با ۳۷۹ هزار ۵۲۵ اقامت کننده در یازده ماه سال ۹۵ رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

بنابر این گزارش توسعه امکانات و خدماتی که در حوزه های مختلف زیرساختی، مبلمان شهری، اجرای طرح های متنوع زیباسازی محیطی و نور افشانی، تفریحی و گردشگری از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی ارائه شده بهمراه برگزاری برنامه های مناسبتی، جشنواره های مختلف فرهنگی-هنری نقش بسزایی در تداوم مسیر رو به رشد ورود گردشگر به منطقه آزاد انزلی داشته است.

علاوه براین سازمان منطقه آزاد انزلی طی این مدت اقدام به برگزاری نمایشگاه های مختلف تخصصی در حوزه های مرتبط با گردشگری نموده و میزبانی برنامه های گروه های موسیقی سنتی و پاپ کشور را در دستور کار قرار داده و در نهایت با میزبانی مسابقات ورزشی در سطح ملی و بین المللی، اجرای طرح های مختلف تبلیغاتی و اطلاع رسانی در پرتال سازمان، شبکه های مجازی و مشترکین تلفن های همراه و همکاری با شرکت های فعال در حوزه تورگردانی زمینه های افزایش تعداد گردشگر تجاری، ورزشی و هنری در منطقه را فرآهم کرده است.

گفتنی است به منظور رونق صنعت گردشگری منطقه و استان گیلان ، مجموعه آکواریوم و باغ خزندگان با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون یورو از سوی سرمایه گذار خارجی در فاز تجارت و گردشگری این منطقه مراحل پایانی احداث خود را طی می کند و از سوی دیگر احداث اسکله کشتی های تفریحی(مارینا) در جوار مجتمع بندری کاسپین بهمراه مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی و پردیس صنایع دستی در محدوده فاز تجارت و گردشگری به عنوان حلقه های تکمیل کننده زیرساخت های لازم جهت ایجاد و توسعه گردشگری دریایی و حمایت از صنایع دستی منطقه و استان در دست اقدام و تکمیل است که  این امر زیرساخت های لازم برای توسعه درآمدهای ارزی ناشی از افزایش ورود گردشگران به گیلان و کشور را تکمیل می کند.