فصل جدید همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور:

بهره‌مندی از عکس‌های ماهواره‌ای در راستای توسعه جزیره قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کشور، بر گسترش روابط دو سازمان تاكيد کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، در این دیدار حمیدرضا مومنی، بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای قشم تاکید نمود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، مجموعه‌ای ارزشمند با توان کارشناسی بسیار بالاست، ادامه داد: برای پیشبرد برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای پیش‌بینی شده در منطقه آزاد قشم، به شکل ساختارمند می‌توان از ظرفیت‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بررسی فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نشان می‌دهد که درخصوص مسائل مهم و ملی و منطقه‌ای می‌توان از همه امکانات و نیروها به بهترین نحو استفاده نمود.

به گفته مومنی، استفاده از توانایی‌ها و امکانات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در تهیه عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای و بررسی آنها می‌تواند به حل و فصل مشکلات واگذاری زمین و رفع تصرفات اراضی در  منطقه آزاد قشم کمک کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم تصریح نمود: تهیه آرشیوی از اطلاعات تصویری و مدارک قابل استناد جغرافیایی سال‌های گذشته و همچنین موضوع کاداست، از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان منطقه آزاد قشم است که با همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح می‌توان آنها را اجرایی کرد.

عالی‌ترین مقام سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: تهیه عکس‌ها و نقشه‌هایی متناسب با نیازمندی‌های جزیره قشم برای حوزه‌های گردشگری، محیط زیستی و همچنین برنامه‌ریزی شهری، اقدامی مثبت در راستای اجرای طرح‌های توسعه پایدار است.

مومنی در ادامه، موضوع آموزش نیروی انسانی متخصص را یکی از مهم‌ترین بحث‌های مربوط به همکاری میان این سازمان و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دانست.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای استفاده از امکانات و تجهیزات این سازمان اعلام آمادگی کرد.

در این دیدار همچنین مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با ارائه گزارشی درباره فعالیت‌ها و توانایی‌های این سازمان، برای ارائه خدمات متقابل به سازمان منطقه آزاد قشم اعلام آمادگی نمود.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، استفاده از داده‌های ایستگاه‌های ژئودینامیک، به اشتراک گذاشتن امکانات پروازی، انجام پروژه‌های مشترک عکسبرداری هوایی، تهیه عکس‌های ماهواره‌ای و تهیه نقشه‌های متنوع صنعتی، گردشگری و محیط زیستی را ازجمله زمینه‌های همکاری این سازمان با سازمان منطقه آزاد قشم برشمرد و تصریح کرد: برای همکاری‌های بین دو سازمان، عزمی کاملا جدی داربم.

وی ادامه داد: سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح این آمادگی را دارد تا با توجه به اولویت‌ها و نیازهای سازمان منطقه آزاد قشم تهیه و چاپ انواع نقشه‌ها، کتب و اطلس‌های مختلف گردشگری، اقتصادی و منطقه‌ای را تامین کند.

گفتنی است، در این دیدار تعدادی از معاونین و مدیران ارشد سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همراه تعدادی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم حضور داشتند و هر یک از حاضران درخصوص مواردی چون چگونگی اجرای بهتر تفاهم‌نامه همکاری مشترک و رفع موانع بر سر راه اجرای آن، نقطه نظرات خود را بیان کردند.