مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) بیان داشت‌:

بومی‌سازی فناوری‌ها و تجهیزات در ترمینال گالری سلام، گامی جدید در صنعت هوانوردی کشور

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) با اعلام پیشرفت ٩٨درصدی پروژه ترمینال گالری سلام، از افتتاح آن در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی رستمی با بیان اینکه عملیات طراحی و ساخت ترمینال گالری سلام توسط متخصصین داخلی انجام گرفته، اظهار داشت: در ساخت این ترمینال کمترین وابستگی را به تولیدات خارجی داشتیم و با بومی‌سازی پل‌های تلسکوپی، سیستم کنترل هوشمند بار مسافر، نرم‌افزار مدیریت منابع فرودگاهی، کانترهای هوشمند و سایر تجهیزات گام جدیدی را در صنعت هوانوردی کشور برداشتیم.

وی گفت: همچنین نرم‌افزار هوشمند اطلاعات پرواز مورد استفاده در ترمینال گالری سلام نیز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بومی‌سازی شده است.

رستمی در ادامه با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این مجموعه عنوان کرد: در سال گذشته در روند ساخت ترمینال گالری سلام با بومی‌سازی فناوری ها و تجهیزات و استفاده از نیروی کار داخلی بیش از ٣میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشتیم.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: با همکاری‌های صورت گرفته میان شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) و یک شرکت دانش‌بنیان، نرم‌افزار مدیریت منابع  فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) نیز بومی‌سازی شد و هم‌اکنون در مرحله آزمایشی بهره‌برداری از این نرم‌افزار قرار داریم.

گفتنی است، ترمینال گالری سلام به عنوان نخستین پایانه هوایی هوشمند کشور با ظرفیت اعزام و پذیرش ۵میلیون مسافر در سال، در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.