تاکید مشاور رئیس‌جمهور بر اهمیت و ضرورت پروژه‌های شیرین‌سازی آب دریا

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آب به فلات مرکزی ایران از چابهار را سرمایه‌گذاری ارزشمند دانست و بر رفع موانع و تسهیل فرایند انتقال آب تاکید نمود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، مرتضی بانک در نشست «بررسی فرصت‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار با محوریت شیرین‌سازی آب دریا و انتقال به فلات مرکزی ایران» با ابراز خرسندی از انتخاب منطقه آزاد تجاری چابهار به عنوان پایلوت طرح سرمایه‌گذاری در زمینه شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آن، فعالیت این شرکت در قالب یک تعاونی را مهم و اثرگذار دانست و افزود: مشارکت مردم در این کار که نمونه‌ای از یک مسئولیت اجتماعی است، می‌تواند سبب فعالیت‌های موثر زیادی در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی شود.

او ضمن حمایت از این سرمایه‌گذاری ارزشمند، چابهار را فرصت مناسب و بهینه سرمایه‌گذاری عنوان کرد و بیان داشت: اگر شرایطی فراهم شود که مردم منطقه نیز بتوانند در این سرمایه‌گذاری مشارکت کنند، علاوه بر ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی منطقه، ضمانت موفقیت این پروژه نیز افزایش خواهد یافت.

مشاور رئیس‌جمهور تصریح کرد: وظیفه ما ایجاد فضای سالم برای سرمایه‌گذاران است تا در کنار تحقق اهداف اقتصادی پروژه‌ها، به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز عمل نمایند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: تلاش می‌کنیم با تامین نیازهای اساسی و رفع موانع موجود، زمان‌بندی اجرای پروژه به درستی به پیش برود و در کنار تامین آب مورد نیاز منطقه، مشکل کمبود آب برای فلات مرکزی ایران نیز مرتفع گردد.

گفتنی است، در این نشست حسینی عزآبادی مدیرعامل و همچنین اعضای هیات مدیره «شرکت تعاونی آبرسانی فلات مرکزی پارس» به ارائه اهداف تاسیس شرکت و فعالیت‌های انجام شده در این راستا پرداختند.

لازم به ذکر است، «شرکت تعاونی آبرسانی فلات مرکزی پارس» با مشارکت و سرمایه‌گذاری جمعی از هلدینگ‌های بزرگ صنعتی و کارآفرینان و فعالان اقتصادی با هدف شیرین‌سازی آب دریای عمان و انتقال مرحله‌ای آب به فلات مرکزی ایران در قالب تعاونی تولیدی-‌توزیعی فرااستانی تاسیس شده است.