امضاء تفاهم‌نامه همکاری علمی میان وزارت علوم و سازمان منطقه آزاد قشم:

تبدیل پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم به بزرگترین مرکز دانش‌بنیان منطقه

تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف همکاری با پارک زیست فناوری خلیج فارس در جزیره قشم به امضاء دکتر منصور غلامی و حمیدرضا مومنی رسید.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، توافق برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در پارک زیست فناوری خلیج فارس و تبدیل این مجموعه به یکی از بزرگترین پارک‌های زیست فناوری منطقه که هم‌اکنون شش شرکت معتبر دانش‌بنیان در آن مستقر و مشغول به کار هستند، از اهداف اصلی امضای این تفاهم‌نامه می‌باشد.

همچنین حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی و همکاری مشترک درخصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و سمینارهای علمی و تخصصی مورد نیاز صنایع، کمک به انتقال دانش و توسعه مراکز توسعه فناوری در حوزه‌های مورد علاقه طرفین با جلب مشارکت بخش خصوصی توانمند هم از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است.

بکارگیری ظرفیت‌های فناوری و نوآوری در کشور با هدف تامین نیازهای فناورانه سازمان منطقه آزاد قشم، همکاری در گسترش بسترهای توسعه فناوری و نوآوری در منطقه برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده در راستای پیشرفت پارک زیست فناوری خلیج فارس و همچنین توسعه تعاملات بین‌المللی شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد قشم از موضوعات دیگر این تفاهم‌نامه است.

شایان ذکر است، در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر محمدشریف رنجبر را به عنوان رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس (قشم) منصوب کرد.