مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

تشکیل کارگروه مرکز نوآوری، امکانی برای کسب جایگاه دانشگاهی منطقه آزاد اروند

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نخستین نشست هم‌اندیشی تاسیس و راه‌اندازی «ناحیه نوآوری اروند» گفت: منطقه آزاد اروند باید از جایگاهی که قانونگذار در اختیارش گذاشته همچون دیگر مناطق آزاد؛ استفاده کند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمدرضا اسکندری در نخستین نشست هم‌اندیشی تاسیس و راه‌اندازی «ناحیه نوآوری اروند» که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین سازمان منطقه آزاد اروند و روسای دانشگاه‌های منطقه برگزار شد؛ ضمن تاکید بر استفاده از حقوق قانونی مناطق آزاد در رسیدن به اهداف خود، اظهار داشت: منطقه آزاد اروند نباید تبدیل به یک شهرستان در دل استان شود؛ بلکه می‌بایست با اختیاراتی که قانون به آن داده در پیشبرد اهداف خود گام بردارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در ارتقاء ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند افزود: خوشبختانه در منطقه آزاد اروند ۱۱دانشگاه مستقر است که اگر در جایگاه خود قرار گیرند، ‌می‌توانند زمینه را برای ایجاد کسب و کار و توانمند کردن فارغ‌التحصیلان فراهم کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: تشکیل کارگروه مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند امکانی برای به دست آوردن جایگاه دانشگاهی منطقه است.

اسکندری، یکی از اجزای مهم زیست‌بوم فناوری کشورها را «ناحیه نوآوری» ارزیابی کرد و اذعان داشت: امیدوار هستیم با تشکیل دو کارگروه و استفاده از تجربیات و مطالعات دیگر شهرها، در تشکیل ناحیه نوآوری به این مهم دست پیدا کنیم.

وی‌ در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سهم زیادی از درآمدهای کشور از استان خوزستان تامین می شود، گفت: در بخش جذب سرمایه‌گذار بیشترین نگاه ما بر حوزه نفت و گاز جهت ایجاد کسب و کار در منطقه است.

اسکندری ادامه داد: در همین راستا پروژه ساخت پالایشگاه خوزستان که به مدت ۸سال معطل مانده بود، مجددا با پیگیری‌های انجام شده می‌بایست طی زمان‌بندی ۴ساله و با ظرفیت تولید ۱۸۰هزار بشکه در روز به بهره‌برداری برسد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: نیازسنجی درخصوص حوزه‌های آموزشی موردنیاز در پالایشگاه مذکور، ازجمله مواردی است که باید مدنظر متولیان قرار گیرد تا در جذب نیروهای متخصص به‌کار گیرند.