تعدد بخشنامه‌ها، مانع فعالیت‌های اقتصادی در مناطق آزاد/ مناطق آزاد، نفسگاه اقتصادی کشور در شرایط کنونی هستند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر ضرورت همکاری قانون‌گذاران در تسهیل فعالیت‌های تجاری ارس تاکید کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در آیین افتتاح پروژه‌های صنعتی و گردشگری منطقه آزاد ارس که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در هتل امپریال ارس برگزار شد، […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس بر ضرورت همکاری قانون‌گذاران در تسهیل فعالیت‌های تجاری ارس تاکید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محسن نریمان در آیین افتتاح پروژه‌های صنعتی و گردشگری منطقه آزاد ارس که با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در هتل امپریال ارس برگزار شد، با بیان اینکه درصدد تبدیل شدن منطقه شماره یک در بین مناطق آزاد کشور هستیم، افزود: بدون توجه به توسعه گردشگری این هدف محقق نمی‌شود.

نریمان با بیان اینکه مقدمات ساخت فرودگاه ارس انجام شده است، افزود: با ایجاد تعامل، در صدد رفع موانع و کسب مجوز کمیته فضایی هستیم.

وی با اعلام اینکه تراز تجاری منطقه آزاد ارس مثبت است، گفت: ۲۲۰میلیون دلار در سال جاری صادرات داشتیم و در ۱۱ماهه امسال با احتساب عوارض خروج، شاهد افزایش ۲۰درصدی درآمد منطقه نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس جذب سرمایه‌گذار در این منطقه را بیش از یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۲هزار میلیارد تومان طرح صنعتی کشاورزی و گردشگری هدفگذاری شده است.

نریمان تعدد بخشنامه‌ها را مانع فعالیت‌های اقتصادی در منطقه عنوان کرد و گفت: ما در حالی که مشمول ثبت سفارش نبودیم، به بخشنامه‌های دولتی عمل کردیم.

وی افزود: همان طور که در اوج تحریم‌ها به تولید و تجارت در منطقه ادامه دادیم، امروز نیز می‌توانیم نفسگاه اقتصادی کشور در شرایط کنونی باشیم.