مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تاکید کرد:

تعلیم و تربیت، بنیان توسعه منطقه آزاد ماکو است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بنیان تمام اقدامات در مسیر سعادت انسانی از تزکیه و تعلیم و تربیت نشأت می‌گیرد و برای توسعه منطقه آزاد نیاز به توجه بیشتر در حوزه‌های تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیت ارتقای سطح فرهنگی و ادراکی در روستاهایی که آمار بازماندگان تحصیلی در آنها بالاست افزود: باید در خانواده‌هایی که مانع تحصیل فرزندانشان می‌شوند، احساس مسئولیت عرفی و شرعی ایجاد کرد.

وی بر لزوم فعال شدن نهادهای فرهنگ‌ساز و ذی‌نفوذان علمی و تربیتی در جامعه اشاره کرد و گفت: هدف انبیای الهی تزکیه و تعلیم حکمت و کتاب است؛ لذا بر همگان واجب است مقوله تربیت و آموزش را در اولویت امور قرار دهند.

عبدالرحیمی منبع هر ثروت و قدرتی را در جهان، علم دانست و افزود:‌ منطقه آزاد باید در حوزه آموزش با متد و روش‌های علمی جهانی به عنوان الگو به سرزمین اصلی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: با توجه به اختیارات منطقه آزاد ماکو برای کلاس اولی‌های روش‌های متفاوت‌تر از سیستم آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کنند تا شاهد دانش‌آموزانی موفق و عالم در آینده باشیم.

امام جمعه ماکو نیز در این نشست با اشاره به احیای سنت نبی مکرم اسلام در سایه امر به معروف و نهی از منکر گفت: توجه به تربیت دینی و ارتقای فرهنگی نسل جوان به عنوان پایه‌های معنوی و دینی، از ملزومات است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی بر اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس تاکید کرد و گفت:‌ خوشبختانه آموزش و پرورش در بحث فعالیت‌های قرآن موفق عمل کرده است.

گفتنی است، در این نشست بر لزوم ساماندهی و حل مشکلات سرویس ایاب و ذهاب مدارس، برنامه برای بازگشایی مدارس و برخی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش مربوط به شهرستان‌های ماکو، ‌شوط و پلدشت مورد بررسی قرار گرفت.