تهیه مقررات منطقه آزاد تجاری شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)

نشست تخصصی بررسی آیین‌نامه‌ها و مقررات مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با حضور جمعی از مدیران ارشد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری -صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق به نقل از فرینا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) گفت: در راستای مشخص شدن حیطه اختیارات شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) در تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، نشست تخصصی بررسی آیین‌نامه‌ها و مقررات این دو منطقه برگزار شد.

علی رستمی افزود: در این نشست که با حضور جمعی از اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران کل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همچنین مسئولان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی برگزار شده بود، آخرین مصوبات شورای عالی مناطق آزاد و هیات وزیران در خصوص این مناطق مطرح گردید.

رستمی گفت: در ادامه نشست کلیه اسناد بالادستی، قوانین مادر، اساسنامه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره)، قوانین حاکم برای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و ٢٢آیین‌نامه و دستورالعمل در حوزه این مناطق بررسی شد تا اصلاحات مورد نیاز برای بکارگیری آنها در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) افزود: بررسی اسناد، تاییده‌ها و مجوزهای لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و همچنین استفاده از نرم‌افزارهای پنجره واحد خدمات در این مناطق، بخش دیگری از مباحث مطرح شده در این نشست دو روزه بود.

رستمی گفت: آیین‌نامه‌ها و مقررات و رویه‌های مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام خمینی‌(ره) با اولویت کمک به رشد اقتصادی کشور، سوددهی حداکثری برای سرمایه‌گذاران و همچنین کسب درآمدهای پایدار برای توسعه شهر فرودگاهی تهیه و تدوین خواهند شد.

گفتنی است، این نشست با پیگیری معاونت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و توسعه مدیریت و منابع شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی‌‍(ره) برگزار شده بود.