مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

توسعه بندر و فرودگاه جزیره در دستور‌کار سازمان منطقه آزاد کیش

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: عملیات اجرایی توسعه و نوسازی باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش با طول 4300متر و عرض 75متر به عنوان یکی از بزرگترین باندهای کشور تا 12ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری روز سه‌شنبه (۱۰دی) در آیین آغاز عملیات اجرایی توسعه و نوسازی باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش، با بیان اینکه توسعه و نوسازی و ایجاد فضای مناسب فرودگاه بین‌المللی کیش از ضرورت‌های این جزیره است، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها جزیره کیش، طرح‌های زیرساختی جزیره را با سرعت و کیفیت مطلوب پیش می‌بریم.

وی، باند جنوبی را یکی از زیرساخت‌های اصلی این طرح معرفی کرد و اظهار کرد: این طرح ظرف دوازده ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

همچنین مظفری آغاز ساخت ایستگاه سوخت‌رسانی و اتمام طرح پایانه فرودگاه بین‌المللی کیش را از مهم‌ترین اقدامات عمرانی حال حاضر این سازمان بر شمرد و اذعان نمود: با تامین منابع مالی، این طرح عمرانی با وقفه سه ساله، فعالیت خود را از نو آغاز کرده است و تا پایان سال‌۱۳۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: با توجه به این که دسترسی به جزیره کیش تنها از مسیر هوایی و دریایی امکان‌پذیر است، از این رو توجه به زیرساخت‌های بندر و فرودگاه به عنوان اصلی‌ترین عامل رونق گردشگری، در دستور‌کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه ناوگان هوایی و تجهیزات فرودگاهی را از راهبردهای اصلی این سازمان برشمرد و از خرید بخشی از تجهیزات فرودگاهی خبر داد و افزود: یکی از راهبردهای اصلی ما توسعه ناوگان هوایی است؛ با توجه به این که درخصوص ورود هواپیما جدید به کشور با مشکل مواجه هستیم، تلاش شرکت هواپیمایی کیش و سازمان منطقه آزاد کیش این است که  هواپیمای جدید را به هر شکل ممکن در قالب‌های مختلف داشته باشیم.

همچنین مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی باند جنوبی تا ۳۶۰۰متر نهایی شده و از ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰متر ادامه پیدا می‌کند، افزود: طرح توسعه باند جنوبی نیز انجام شده و طول باند از ۴۰۰۰متر تا ۴۳۰۰متر افزایش می‌یابد و با توجه به افزایش عرض باند به ۷۵متر، امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر همچون ایرباس‌A380 فراهم می‌شود.

علی عرب اظهار کرد: باند جنوبی فرودگاه بین‌المللی کیش، باند اصلی و باند شمالی باند اضطراری است که با اتمام طرح بازسازی و توسعه باند جنوبی، میزان ظرفیت این فرودگاه، دو برابر افزایش خواهد داشت.