مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم مطرح کرد:

جزیره قشم آماده میزبانی از ۱٫۵میلیون گردشگر نوروزی‌۱۴۰۲

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم برای میزبانی از ۱,۵میلیون گردشگر در تعطیلات نوروزی‌۱۴۰۲ آماده است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور معاون امور مجلس رئیس‌جمهور برگزار شد، افزود: باتوجه به اهمیت موضوع و تجربیات سنوات قبل، فعالیت این ستاد از آبان‌ماه امسال شروع شد.

وی گفت: جزیره قشم در ۲۰روز نوروز‌۱۴۰۱، پذیرای ۸۴۰هزار نفر گردشگر از ۳۱استان کشور بود و در ۱۱ماهه نخست امسال، حدود ۴میلیون گردشگر را میزبانی کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: ورود ۱۱ماهه گردشگر به قشم در قیاس با مدت مشابه، ۶۰درصد افزایش را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود افزون بر یک میلیون و ۳۰۰نفر در تعطیلات نوروزی به این جزیره سفر کنند.

فتح‌الهی با بیان اینکه احتمالا برخی از سفرها به‌واسطه تقارن تعطیلات نوروزی با ماه رمضان، به قبل از تعطیلات منتقل شده، تصریح کرد: افزایش ۶درصد افزایش ورودی بیانگر آن است که در صورت تداوم این نسبت، قشم در نوروز‌۱۴۰۲ بیش از ۱,۵میلیون گردشگر خواهد داشت که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

وی مهم‌ترین ورودی جزیره قشم را مسیر دریایی بندر پل-لافت دانست و اظهار کرد: ورود و خروج گردشگر از طریق این بنادر با خودرو و حمل آن توسط شناورهای لندینگ کرافت انجام می‌شود که در سال گذشته شاهد صف‌های حدود ۸کیلومتری و ترافیک سنگین بودیم.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم گفت: برای مدیریت شرایط و تسهیل سفر به قشم لایروبی اسکله‌های پل و لافت با ۶۰میلیارد تومان اعتبار انجام شد و هم‌اکنون امکان پهلوگیری همزمان شناورها در این اسکله‌ها از ۲فروند، به ۸فروند در زمان جزر دریا افزایش یافته است‌.

فتح‌الهی افزود: اصلاح لاین‌بندی‌ها و خدمات جانبی نظیر به‌روزرسانی نمازخانه و سرویس بهداشتی از دیگر خدمات انجام شده در حوزه عمرانی این بنادر به عنوان گلوگاه اصلی ورود به قشم هستند.

 

جزیره قشم؛ مقصد سفرهای خانوادگی

وی بیان کرد: قشم مقصد سفرهای خانوادگی است و در تعطیلات نوروزی در کنار گردشگران خارجی، میزبان اقشار متوسط رو به پایین است که نیاز به اماکن اقامتی ارزان را بیشتر می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت ۱۰۰بوم‌گردی، هتل‌ها و مهمانسراها در این جزیره، تصریح کرد: علاوه‌بر تخت‌های اقامتی هتلینگ، کمپ‌پارک‌هایی در سراسر جزیره برای اسکان موقت و چادر زدن دایر شده که تمام نیازهای خانوارها علاقه‌مند به سکنا در چادرهای مسافری را تامین می‌کند.

فتح‌الهی افزود: اصلاح هندسی برخی امکان پرخطر جزیره انجام شده و با همکاری فرمانداری، آمادگی لازم برای تامین مایحتاج ضروری گردشگران ایجاد شده است‌.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸برابر جمعیت ساکن در قشم، مسافر وارد این جزیره شده، عنوان کرد: سال قبل ۴۸ساعت با کمبود نان مواجه شدیم و امسال علاوه‌بر ساماندهی اماکن و غرفه‌هایی برای ارائه نان بسته‌بندی شده، آب معدنی و کنسروجات، ۲دستگاه نانوایی سیار نیز در جزیره فعال شد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: برای مدیریت صف جایگاه‌های سوخت نیز ۲پمپ بنزین سیار وارد جزیره می‌شود.

 

فرهنگ مردم قشم، یک جاذبه گردشگری است

فتح‌الهی ادامه داد: نوروز‌۱۴۰۲ در حوزه فرهنگی سال ویژه‌ای است و با توجه به فرهنگ غنی جامعه محلی کاملا متعهد قشم، پیام‌های موثری جهت انتقال فرهنگ مردم قشم و آگاهی‌بخشی به مسافران طراحی شده است.

وی ابراز داشت: ۵۵غرفه فرهنگی در اماکن مختلف جزیره مستقر شده که در بخش‌های مشاوره، فروش محصولات فرهنگی عفاف و حجاب، مد و لباس اسلامی، ارائه صنایع‌دستی، پرسمان دینی و کودک و نوجوان فعال هستند‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: برای شادی و نشاط هموطنان از ۲۹اسفند، در ۲نقطه کنسرت‌ها آغاز می‌شود و همچنین در ۱۲نقطه نیز جشنواره‌های متناسب با زیست‌بوم جزیره قشم دایر است.

فتح‌الهی با بیان اینکه هیچ‌گونه تهدید امنیتی در جزیره وجود ندارد، گفت: با توجه به حجم گردشگر، مدنظر قرار دادن حوزه امنیتی یک اولویت است و در همین راستا دوربین‌های رصد و پایش جزیره فعال شده و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دارد.

وی با تقدیر از همراهی سپاه، دریابانی، بسیج، فراجا و نیروهای اطلاعاتی در حوزه امنیتی، انتظامی و ترافیکی افزود: حضور نیروهای نظامی و امنیتی به مسافران و گردشگران پیام امنیت را منتقل می‌کند و از ساختارشکنی و اخلال نظم عمومی توسط افراد فرصت‌طلب جلوگیری خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: با همراهی مردم، تمام امکانات برای پذیرایی از حجم گسترده گردشگران پیش‌بینی شده و مردم از مهم‌ترین ارکان کمک کار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم هستند.