مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

جزیره قشم می‌تواند پایلوتی برای اجرای طرح‌های نوین و در سطح ملی باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با هدف افزایش زمینه‌های همکاری در حوزه کار و تسهیلات اشتغال‌زایی با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان دیدار کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، تاکید بر لزوم تعاملات نزدیک با تشکیل کارگروه مشترک بین سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به منظور افزایش سرانه اشتغال و تسهیل فعالیت تعاونی‌ها، از محورهای صحبت در این جلسه بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر آمادگی قشم برای اجرای طرح‌های ملی تاکید کرد و بیان داشت: جزیره قشم می‌تواند پایلوتی برای اجرای طرح‌های نوین و در سطح ملی باشد.

حمیدرضا مومنی افزود: به منظور تسهیل در فعالیت تعاونی‌های فعال و نیمه‌فعال در جزیره، تمدید اعتبار صدور مجوزها، سه ساله می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از ارائه تخفیفات در صدور مجوزهای تعاونی‌های نوپا خبر داد و عنوان کرد: جزیره قشم از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فعالیت‌های صنعتی به ویژه در قالب تشکیل تعاونی، برخوردار است.

 

اعطای ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات به سرمایه گذاران قشم

در این جلسه، عملکرد ۶ماهه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اعطای ۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به ۶۷طرح صنعتی که عمدتا در زمینه‌های گردشگری، صیادی و شرکت های تولیدی هستند، با کمک و تسهیل‌گری کارگروه تعاون سازمان منطقه آزاد قشم که برای ۴۵۰نیروی بومی اشتغال‌زایی خواهند داشت و ایجاد یک هزار و ۴۰۰نفر شغل جدید در جزیره از ابتدای سال جاری تاکنون، بخشی از عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در این مدت بود که بسیار مثبت ارزیابی شد.

همچنین، شناسایی دو هزار نفر از اتباع خارجی در ۶ماهه نخست امسال و تاکید بر ساماندهی و شناسایی اتباع خارجی دارای مجوز از فاقد مجوز، بخش دیگری از عملکرد این اداره بود که در جلسه مذکور ارائه گردید.