مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

جزیره کیش زیرساخت‌های مناسبی در زمینه گردشگری سلامت دارد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: بخشی از وظایف بیمارستان و سازمان منطقه آزاد کیش مانند بیمه سلامت باید به برخی دستگاه‌های حاکمیتی محول شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین مظفری در مراسم بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه فرصت خدمت در جایگاه پرستاری فرصتی است که خداوند در اختیار پرستاران قرار داده است، گفت: به عنوان کسانی که درد و ناراحتی و مشقت یک بیمار را تسلی می‌بخشید، بدانید که این فرصت و نعمتی از سوی خداوند به شما برای خدمت به همنوعان است که ارزشی والا دارد و نصیب هرک سی نخواهد شد و ما در مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش قدردان زحمات شبانه‌روزی پرستاران هستیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم فضای بهتری برای فعالیت همکاران در بیمارستان فراهم کنیم و در قالب طرحی تعریف شده، اساسی‌ترین نیاز پرستاران بیمارستان کیش که دغدغه مسکن است را بررسی نماییم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در سال‌های اخیر برای رفع مسائل اساسی بیمارستان قدم‌های خوبی برداشته شده و مذاکرات مفصلی در زمینه‌های بهداشت و تامین اجتماعی در جهت ارتقاء استانداردها انجام شده است که با توجه به ترکیب بسیار قوی و توانمند هیات امنا بیمارستان، توقع ما از مجموعه تخصصی و پرسنل این مجموعه برای ارائه خدمات باکیفیت بیشتر می‌شود.

مظفری همچنین عنوان کرد: در بخش گردشگری سلامت باید حرفه‌ای و تخصصی عمل کنیم، چراکه جزیره کیش زیرساخت‌های مناسبی در این زمینه دارد؛ به گونه‌ای که کشور مالزی این جزیره را به عنوان پایگاه سلامت خود در خاورمیانه انتخاب کرد که به تعبیری موجب رقابت مثبت بین مجموعه‌های سلامت کیش می‌گردد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما باید از این فرصت و ظرفیت نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌المللی استفاده کنیم، تصریح کرد: تلاش کنیم علاوه بر پاسخگویی نیازهای مردمی در حوزه سلامت، در این شرایط خاص و تحریم‌های تحمیل شده به کشور نیز زمینه‌های درآمدزایی را بیش از پیش مهیا کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با بیان این که بخشی از وظایف بیمارستان و سازمان منطقه آزاد کیش مانند بیمه سلامت باید به برخی دستگاه‌های حاکمیتی محول شود، اظهار داشت: هرچه بیشتر موضوعات این چنینی را به دستگاه‌های حاکمیتی محول کنیم، فرصت برای خدمات‌رسانی بیشتر می‌شود.

همچنین رئیس بیمارستان کیش در این مراسم، ضمن تبریک سالروز میلاد پر برکت اسوه مهربانی مظهر فداکاری حضرت زینب کبری‌(س)، روز پرستار را به عنوان روز عاشقان عرصه سلامت معرفی کرد و گفت: پرستاران با همدلی، هماهنگی و دلسوزی شبانه‌روز با تمام توان و کلام خود، دردها و آلام بیماران را تسکین می‌بخشند.

دکتر نادعلی افزود: پرستاری شغل نیست؛ عشقی است که با تمام وظایف و مسئولیت‌های شخص در خانواده و اجتماع، سعی می‌کنند در جایگاه پرستاری همه انرژی خود را به کار می‌گیرد تا مرهمی بر درد‌های بیماران باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت و عضو هیات امنا بیمارستان کیش نیز در این مراسم گفت: تفاوتی که ما در وزارت بهداشت بین بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و رتبه‌بندی آنها قائل می‌شویم، توجه به خدمات‌رسانی بخش پرستاری است.

حمید اسدی با اشاره به تعداد ۷۴۰بیمارستان دولتی و ۳۲۰بیمارستان خصوصی در کشور، عنوان کرد: بیمارستان کیش نسبت به بیمارستان‌های کل کشور از دو نظر تجهیزات بیمارستانی و بخش پرستاری مزیت دارد.

وی افزود: بیمارستان کیش از لحاظ سطح‌بندی خدمات سلامت در کشور، تجهیزاتی به‌روزتر و مجهزتر از آنچه انتظار می‌رود، دارد و در بخش پرستاری نیز برای ارائه خدمات به بیمار، دلسوزانه‌ترین کارها را با اشتیاق و حوصله تمام انجام می‌دهند.

عضو هیات امنا بیمارستان کیش، همراهی و همدلی در مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش و تمامی زیرمجموعه‌های آن به ویژه تقارن بین مرکز توسعه سلامت و بیمارستان را راه‌گشا عنوان کرد و گفت: حضور دکتر مظفری در این مراسم نشان‌دهنده اهمیت موضوعات پزشکی و پرستاری و فعالیت این بخش است و در همین جمع درخواست می‌کنم که موضوع تامین مسکن پرستاران را در دستورکار قرار دهند.

گفتنی است، در  این مراسم از پرستاران نمونه مجموعه تخصصی بیمارستان کیش با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.