جهش جدی در زمینه ایجاد اشتغال جوامع محلی در سال ۹۷ در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، تلاش داریم در سال ۹۷ جهش جدی در زمینه ایجاد اشتغال جوامع محلی و افزایش تولیدات آنها داشته باشیم. به گزارش مناطق آزاد، عبدالرحیم کردی گفت: حمایت از صنایع تولیدی کوچک، امسال با شدت بیشتری مورد نظر خواهد بود […]

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری، تلاش داریم در سال ۹۷ جهش جدی در زمینه ایجاد اشتغال جوامع محلی و افزایش تولیدات آنها داشته باشیم.

به گزارش مناطق آزاد، عبدالرحیم کردی گفت: حمایت از صنایع تولیدی کوچک، امسال با شدت بیشتری مورد نظر خواهد بود تا سطح رفاه نسبی مردم افزایش یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار افزود: فعالیت‌هایی را هم هدف گذاری کرده‌ایم تا برای جوامع محلی هم بتواند ایجاد اشتغال کند.

وی با بیان اینکه واحدهایی را داریم که صددرصد نیروی کار آنها  بومی است، گفت: سال گذشته به هزار نفر ارائه آموزش‌های مهارتی رایگان داشته‌ایم و رشته هایی را که مورد نیاز منطقه بوده و در صنایع به آن نیاز داریم را آموزش داده ایم تا افراد بتوانند وارد مشاغل صنعتی شوند.

کردی اضافه کرد: با اقداماتی که در دستور کار داریم، تلاش می‌شود در سال ۹۷ جهش جدی در اشتغال جوامع محلی و تولیدات آنها داشته باشیم.

وی گفت: از آنجائیکه مزیت نسبی منطقه صید و صیدی است، با تعامل انجام شده با اتحادیه صیادان، شرکت زیرمجموعه منطقه آزاد برای خرید ماهی وارد شده و به دنبال آن یک صندوق صید تشکیل و این صندوق، کار خرید و استفاده از ادوات صیادی را آسان کرده و دست واسطه‌ها را کوتاه می‌کند تا صیادان متضرر نشوند.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اشاره به اینکه این سازمان در حوزه مسؤولیت اجتماعی که بر عهده دارد، برای توانمندسازی مردم حاشیه شهر چابهار اقدام کرده است، آموزش مهارت‌های صنایع دستی به ویژه برای بانوان در حاشیه شهر و روستاها در دستور کار است و ارتباط خوبی با سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری برقرار شده است.

 

خرید محصولات صنایع دستی با هدف رونق بخشیدن به تولیدات داخلی

وی گفت: در حوزه آموزش، توانمندسازی و بهداشت بیشترین فعالیت را داشته‌ایم به طوریکه در حوزه بهداشت ورود کرده‌ایم و دو دستگاه آمبولانس برای شبکه بهداشت خریداری و تحویل داده‌ایم که در برطرف شدن مشکلاتشان بسیار موثر بوده است.

کردی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در منطقه آزاد خبر داد و گفت: خرید محصولات صنایع دستی در اولویت کار ما قرار درد و تمامی هدایایی که در برنامه‌های مختلف تدارک دیده می‌شود، صنایع دستی بومی منطقه با هدف حمایت از جوامع محلی است.

وی از انجام اقدامات و خدمات مختلف در روستای تیس چابهار خبر داد و گفت: کسب و کار و رونق اشتغال و آموزش مهارت در روستای تیس چابهار به جریان افتاده اما به تنهایی یک سازمان نمی‌تواند مشکلات روستاها و حاشیه شهر را برطرف کند ما فقط بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود وارد این موضوع شده‌ایم و هرچه در این زمینه از عهده سازمان برآید کوتاهی نخواهیم کرد.