معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

حضور ۷۰موسسه دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده در نمایشگاه انرژی کیش

حضور ۷۰موسسه دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده تولید در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش از ویژگی‌ها و شاخصه‌های این نمایشگاه است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با حضور سازندگان و متخصصان صنعت نفت ایران با مشارکت بیش از ۱۴۰شرکت داخلی و نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان، دست‌اندرکاران صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، برق و انرژی در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش برپا شده که به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیمی از شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه را موسسه‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده تولید تشکیل می‌دهند.

ناصر آخوندی مهم‌ترین رویکرد شانزدهمین نمایشگاه انرژی کیش را تقویت موسسه‌های دانش‌بنیان اعلام کرد و افزود: طبق بازدیدهای انجام شده، اکثر شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه را موسسه‌های دانش‌‌بنیانی تشکل می‌دهند که کالاها و محصولات راهبردی و صادراتی تولید می‌کنند و این روند نشان می‌دهد که سیاستگذاری سازمان منطقه آزاد کیش در حال تقویت است.

وی صادرات محوری، تولید براساس نیاز داخلی و بازار خارجی، رونق تولید، ایجاد اشتغال، جذب سرمایه، بهره‌وری از توانمندی‌های داخلی، ارزآوری و مقابله با تحریم‌های ظالمانه را از اهداف رویکرد به تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد و افزود: در اجرای این راهبرد، سازمان منطقه آزاد کیش تسهیلاتی ویژه را برای فعالیت موسسه‌های دانش‌بنیان فراهم کرده است و از فعالیت این شرکت‌ها در کیش استقبال می‌کند.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، فراهم بودن امکانات برای فعالیت ۸۰موسسه دانش‌بنیان و ۴۰شتاب‌دهنده تولید در کیش را ازجمله اقدام‌های انجام شده و تسهیلات در نظر گرفته برای پذیرش و فعالیت اینگونه موسسه‌ها اعلام کرد و افزود: ارائه تسهیلات ویژه شامل نگرفتن اجاره بها در اولین سال فعالیت، مساعدت مالی و در اختیار گذاشتن فضای کارگاهی برای موسسه‌های به تولید رسیده ازجمله مساعدت‌هایی است که در این زمینه صورت می‌گیرد.

آخوندی اضافه کرد: در قالب این تسهیلات، سالنی به وسعت ۳هزار متر در یکی از شهرک‌های صنعتی کیش، طراحی، بخش‌بندی و آماده ارائه به موسسه های دانش‌بنیان است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از مجموعه موسسه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شرکت‌کننده در نمایشگاه انرژی دعوت کرد تا در مرکز نوآوری و دانش‌بنیان منطقه آزاد کیش حضور یابند.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، شامگاه دوشنبه (۶۰دی‌ماه) با رویکرد معرفی ظرفیت‌های داخلی و راهکارهای مقابله با آثار تحریم‌ در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و انرژی ایران با حضور ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان و مدیران معاونت اقتصادی، حوزه‌های مختلف مجموعه سازمان، محسن مظلوم فارسی مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حمایت وزارت نفت و نیرو، در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش گشایش یافت.