مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

داشتن مجوز فعالیت اقتصادی و ارائه اظهارنامه، شرط بهره‌مندی از معافیت مناطق آزاد

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، داشتن مجوز فعالیت اقتصادی و ارائه اظهارنامه مالیاتی سالیانه را لازمه بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی ناشی از حضور در مناطق آزاد تجاری-صنعتی معرفی کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصرالدین گرامی با اعلام این مطلب اظهار داشت: مطابق قوانین و مصوبات هیات وزیران، شرط برخورداری از معافیت‌های قوانین اقتصادی، داشتن مجوز فعالیت اقتصادی مرتبط با موضوع فعالیت از سازمان منطقه آزاد قشم و ارائه اظهارنامه سالیانه به اداره امور مالیاتی می‌باشد.

وی افزود: در صورتی که شرکتی خارج از چارچوب مجوز فعالیت اقتصادی خود عمل کند، فقط بخشی از عملکردش مشمول معافیت‌های مالیاتی در مناطق آزاد است که با زمینه مجوز  فعالیت اقتصادی اخذ شده، مرتبط باشد.

به گفته مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، مجوز فعالیت اقتصادی صادر شده در منطقه آزاد قشم دارای یک سال اعتبار بوده و در صورت تمایل به ادامه فعالیت، شرکت یا فرد متقاضی باید با مراجعه به این مدیریت و ارائه مدارک مورد نیاز به همراه اظهارنامه مالیاتی،  نسبت به تمدید مجوز خود اقدام نماید.

گرامی ادامه داد: هدف از اعلام مهلت تمدید مجوز فعالیت اقتصادی تا پایان تیرماه سال جاری، ارزش‌گذاری و ایجاد انگیزه برای آن دسته از فعالینی بود که به صورت قانونمند به کار مشغولند و اعلام اخطار برای افرادی که قصد سوء‌استفاده از مزایای ثبت در منطقه ازاد قشم و استفاده از معافیت‌ها را بدون پرداخت حقوق دولتی دارند.

وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: آن دسته از فعالین اقتصادی که تا تاریخ اعلام شده (پایان تیرماه سال جاری) نسبت به تمدید مجوز خود اقدام نکرده‌اند، به اداره دارایی شهرستان معرفی خواهند شد.

مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت‌های این مدیریت در زمینه صدور و تمدید مجوزهای اقتصادی در سه بخش صنعتی، تجاری و خدماتی گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه‌، ۵۶۱مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.

 

رشد ۲۶درصدی صدور مجوزهای صنعتی در منطقه آزاد قشم

همچنین، مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از رشد ۲۶درصدی صدور مجوزهای صنعتی در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

ناصرالدین گرامی بیان داشت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۱۶۵مجوز فعالیت اقتصادی در سه بخش صنعتی، تجاری و خدماتی صادر شده است.

وی افزود: از بین این مجوزها، ۳۴مورد مربوط به بخش صنعتی، ۶۷مورد خدماتی و ۶۴مورد تجاری بوده است.

به گفته مدیر جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، تعداد مجوزهای کل صادر شده در سال گذشته، رقمی معادل ۵۵۰مورد بوده که شامل، ۱۰۵مورد صنعتی، ۲۵۰مورد خدماتی و ۱۹۵مورد تجاری است.

گرامی با اشاره به رشد دو درصدی مجوزهای تمدید شده در چهارماهه نخست امسال نسبت به این مدت در سال گذشته، توضیح داد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۵۶۱مورد مجوز فعالیت اقتصادی توسط این مجموعه تمدید شده که ۶۳مورد در بخش صنعتی، ۲۴۶مورد خدماتی و ۲۵۲مورد تجاری می‌باشد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۷۵۵مورد تمدید مجوز فعالیت اقتصادی آمار به ثبت رسیده در سال گذشته می‌باشد که از این تعداد ۲۰۵مورد مجوز صنعتی، ۸۰۰مورد خدماتی و ۷۵۰مورد تجاری بوده است.