معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش از 15 تا 24آبان‌ماه با مشارکت 281ناشر داخلی و خارجی در تالار شهر کیش برپا می‌شود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، دکتر سعید پورعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، با بیان این که مقارن با هفته وحدت و هفته کتاب و روز گرامیداشت کیش  نمایشگاه کتاب کیش در فضایی به مساحت ۲۵۰۰مترمربع با مشارکت ۲۲۱ناشر مطرح داخلی و ۶۰ناشر خارجی برگزار می‌شود، افزود: ۱۳هزار و ۸۵۰عنوان کتاب به تعداد ۱۱۳هزار و ۶۳۳جلد در دومین نمایشگاه بزرگ کتاب به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۵نمایشگاه کتاب در استان‌های کشور تاکید کرد: در نمایشگاه امسال، ۱۵۰میلیون تومان بن تخفیف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ۱۵۰میلیون تومان بن از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به خریداران تخصیص داده شده است که با تخفیف ۵۰درصدی در مبالغ ۲۵، ۵۰ و ۷۵هزار تومان از ۴ تا ۱۰آبان به صورت آن لاین از طریق تارنمای bon.tib.ir قرار گرفت و در غیر این صورت در روزهای برگزاری نمایشگاه از طریق باجه‌های بانک شهر در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

دکتر پورعلی تاکید کرد: این تخفیفات برای گردشگران تا ۲۰درصد در نظر گرفته شده که با ارائه کارت ملی، قابل دریافت است و متقاضیان می‌توانند از طریق تارنمای مذکور نسبت به خرید بن ویژه اقدام کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه سال گذشته ۲۲هزار نفر از نمایشگاه سال گذشته دیدن کردند و شاهد استقبال خوبی از کیشوندان بودیم، اذعان کرد: در نخستین دوره این نمایشگاه، نزدیک به ۸۰۰میلیون تومان کتاب خریداری شد و بسته‌های کتاب به ارزش ۴۰میلیون تومان از سوی این نمایشگاه به مدارس کیش اهدا گردید.

وی ادامه داد: نقد و بررسی کتب مختلف، رونمایی از کتاب، مسابقات متنوع فرهنگی، نقاشی، برنامه شبانه ویژه کودکان همراه با قصه‌گویی موزیکال و بازدید دانش‌آموزان از نمایشگاه، برپایی غرفه‌های هوش، ایجاد اتاق خبر، استادیو رسانه ملی، غرفه تکنولوژی، خلاقیت، و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان، برنامه‌های جانبی دومین نمایشگاه کتاب کیش می‌باشد.

پورعلی با اشاره بر لزوم گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: حوزه کتاب در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و برای گسترش آن باید چند سیاست را دنبال کنیم که یکی از این سیاست‌ها، مردمی کردن امر کتاب و تامین منابع و ایجاد انگیزه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزاری نمایشگاه کتاب را بهترین شیوه برای اجرای این سیاست برشمرد و اظهار داشت: حضور مردم و استفاده از تخفیف اعمال شده برای خرید کتاب، یکی از راه‌های مردمی شدن و ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌باشد.

حمایت از ناشران و مولفان و نویسندگان در جزیره‌، حمایت از تولید کتاب، به‌روزرسانی منابع کتاب، انجام تبلیغات به منظور شناساندن کتاب‌های مناسب برای اقشار مختلف، افزایش اعتبارات نمایشگاه با جلب مشارکت بخش خصوصی با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی، نرخ مطالعه و بهبود نحوه گذران اوقات فراغت کیشوندان از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است، آیین‌های هفته وحدت، روز کیش، معرفی نام‌آوران جزیره و نمایشگاه کتاب ازجمله برنامه‌های فرهنگی مدنظر سازمان منطقه آزاد کیش در آبان‌ماه جاری است.